• Ne-am mutat!

    Acest blog s-a mutat la www.prolibro.eu
  • Subscriem la:

  • Și eu sunt bibliotecar(ă)!
  • Ziua Eliberării Documentelor
  • Ne găsiți și pe:

  • RSS Calendar

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.
  • RSS biblio_ro_feeds

  • RSS Presa despre biblioteci

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.
  • Selectie de linkuri

  • Foto ProLibro

  • Statistica blog

    • 608.364 accesari

Interviul cu terorista

Nu știu cum s-a reușit realizarea unui interviu cu Lucia T, un celebru și necunoscut critic literar,  cea care tinea blogul terorism de cititoare care acum nu se mai actualizeaza.

La întrebarea: Frecventezi biblioteca publică? De fapt, cum te raportezi la ea şi ce raporturi ai avut cu ea de-a lungul vremii?

Ea răspunde dezarmant de sincer:

Acum nu, nu mai merg la nici o bibliotecă. Am citit foarte mult din biblioteca liceului şi a oraşului, dintr-o bibliotecă studenţească, destul de mult de la Institutul francez şi cam atât. În adolescenţă bibliotecile publice au fost esenţiale, nu-mi pot imagina cum îşi formează  gustul tinerii care nu au la dispoziţie aşa ceva. Nu există instituţie mai importantă, dpdv literar, decât biblioteca publică. E mai importantă decât şcoala şi decât familia, asta cred. Cel puţin pentru mine aşa a fost – şi sunt recunoscatoare pentru asta. Mi-ar fi plăcut enorm să fiu bibliotecară, cu condiţia să fi putut trăi din salariul respectiv. N-a fost cazul, fireşte.

Deci bibliotecarii ar fi cei care au ales să lucreze pentru un salariu din care nu se poate trăi. Oare de ce să fie așa? Eu cred totuși ca nu sunt diferențe prea mari între ce câștigă bibliotecarii și ce câștigă alții în situații similare.

Mi-ar plăcea dacă am putea face o anchetă și să lăsați în comentariile la acest post, sub anonimat:

ce salariu ati avut luna trecuta

in ce functie

in ce tip de biblioteca

ce studii

ce vechime

si ce judet

Așa am afla poate dacă terorista are dreptate sau e o imagine falsa a bibliotecarului.

8 răspunsuri

  1. salariul net/ luna septembrie: 2350 lei (salariul include toate sporurile pe care le poate primi un bibliotecar, dar si gradatia de merit);
    salariul de incadrare: 1600 lei
    functie: bibliotecar
    biblioteca scolara
    studii superioare
    vechime: 20 de ani
    judetul Satu Mare

  2. 965 sal.incadrare+sporuri 40%+ spor vechime 25%=1207 sal.net
    functia : bibliotecar
    biblioteca publica
    studii superioare
    20 ani vechime
    Bucuresti

  3. Poate ca ar trebui ca persoana care sa-si declare primul cu sinceritate salariul sa fie semnatarul randurilor de mai sus. Apoi noi ceilalti, dar sa fim cu totii sinceri. Nu e o rusine sa ne delcaram venitul, ci dimpotriva, poate ca recunoasterea noastra sociala vine si din aceste venituri, obtinute ce-i drept, in mare parte (si aici ma refer la sporuri) in instantele de judecata.
    Chiar daca in noua grila bibliotecarii din bibliotecile publice au acelasi coeficient ca si cei din bibliotecile universiatre, iar noi cei din bibliotecile scolare ceva mai mult de jumatate din al lor: 4,00 respectiv 3.55 si 2.80 pentru scolare.

    • Daca te referi la mine, eu nu mai lucrez in biblioteca (dar nu din cauza salariului) si nici nu locuiesc in Romania. Altfel as fi declarat. In 2007 cred ca salariul meu ajungea pe la 1000 de lei netul, bibliotecar, biblioteca universitara, studii superioare, Bucuresti.

  4. 1200 in mana, incluzand 25%vechime; 15%fidelitate, 10%deosebite (calculator) si 20%siferentiat.
    bibliotecar, studii medii
    biblioteca universitara
    23 de ani vechime

  5. Bibliotecara in biblioteca judeteana, cu SSD tehnice, vechime 25 de ani din care 15 in biblioteca.

    Incadrare 1.052 SSD, gradatie I (maxim la SSD)
    Sporuri: vechime, stres si cond. periculoase (?)
    Luna trecuta un premiu de 2%, adica 33 lei, (trimestrial)
    Salar Brut 1.687din care rezulta salariul net 1,202

  6. salariu luna septembrie: 564 Ron in mana (pt. 6 ore)
    bibliotecar
    biblioteca universitara
    studii superioare
    vechime: 2 ani
    Timiş

  7. Daca am terminat finante banci,pot sa lucrez in biblioteca scolara si care ar fi salariul de incadrare

Comentariile sunt închise.