Flat Stanley, o ,,lipeala” perfecta pentru bibliotecarii scolari

flatstanley.JPGFoarte multe colege din lumea bibliotecilor scolare se plang de faptul ca fata de bibliotecarii universitari ele sunt singure. Nu au cu cine sa discute problemele lor. Nu au cui sa arate reusitele lor. Cooperarile pe plan national (interjudetene) sunt foarte putine. Cooperari pe plan international, aproape nimic, tinand seama de ponderea noastra.

De aceea proiectul Flat Stanley este o ocazie usoara si ieftina de a ne rezolva o parte din problemele noastre. Flat Stanley este un personaj imaginar desenat pe o hartie si trimis de o scoala unei alte scoli in diferite colturi ale lumii. Sta acolo o zi, o saptamana, dupa care se intoarce si relateaza despre intamplarile prin care a trecut. Proiectul este initiat de domnul Dale Hubert, profesor la Wilfrid Jury School si are un succes imens in lume.

Despre regurile de participare puteti citi pe site-ul Flat Stanley . Am fost foarte bucuros cand am observat si 5 prezente romanesti care sunt pe lista de asteptare sau lucreaza deja cu strainatatea la acest proiect.

Am participat si paticip chiar acum la proiecte Flat Stanley.
Dupa parerea mea este bine sa te inscrii pe lista de asteptare. Dar cel mai bine este sa vanezi scoli dornice de participare, pe forumuri de discutii gen LM_NET. E mai usor si mai rapid, si poti sa faci un PR mai bun, ca sa fii admis.

Multe colege resping ideea unui asemenea proiect pentru ca nu stiu engleza. Grava eroare! Nici colegii nostri de pe alte meleaguri nu sunt perfecti, si nimeni nu asteapta asa ceva de la noi. Ajunge sa ai un dictionar pe masa!

Pentru mine, Flat Stanley a fost si este un generator de proiecte prin care cititorii mei cunosc mai bine lumea ce ne inconjoara, exersam o limba si suntem ajutati daca avem nevoie.

Un răspuns

  1. Sunt unul din profesorii care participa la acest proiect. Am cumparat cartea de la un anticariat on-line si am citit-o cu elevii mei, apoi am contactat scoli din SUA, Marea Britanie (Anglia si Scotia), Canada si Norvegia. Elevii mei au fost incantati sa citeasca scrisorile copiilor din aceste tari si au studiat curiosi fotografiile si materialele trimise de acestia. La randul nostru am desenat dupa bunul plac, am creat materiale informative despre localitatea noastra, Cotnari, jud. Iasi, ne-am fotografiat cu Stanley si am oferit ocazia corespondentilor nostri sa ne cunoasca minunatul nostru colt de lume. Cel mai dificil lucru insa este sa platesti din propriul buzunar taxele postale… oricum, e mai ieftin decat sa calatoresti in cadrul unui proiect Comenius, unde nu esti sigur daca ti se vor deconta cheltuielile sau nu. Succes celor care se incumeta🙂

Comentariile sunt închise.

