Conferinta Nationala ABR, septembrie 2007 (feedback)

De doua zile ma tot gandesc daca ar fi potrivit sa va trimit niste ganduri post-conferinta (asa cum stiu eu ca se face dupa activitati de genul acesta). Am prins curaj vazand mesajul de azi al domnului Robert Coravu.

Prin urmare, la punctele tari sunt de acord cu cele exprimate de dansul :

1. au participat neasteptat de multi bibliotecari de la toate diviziunile, semn ca apartenenta la o asociatie prezinta interes si sperante ;

2. ne-au onorat cu prezenta multi colegi din strainatate, precum si veterani , care au pus bazele asociatiei noastre ;

3. gazdele au fost foarte buni organizatori si de aceasta data ;

4. locatia si ambientul au fost la standarde europene.

La punctele slabe imi voi spune parerea doar referitor la diviziunea Biblioteci scolare:

1.eu nu ma regasesc intr-o adunare in care se vorbeste de 4 ani doar despre CDI-uri si de teama unora (mereu aceleasi persoane) ca isi vor pierde postul. Lucrurile sunt clare si, cine vrea perfectionare pe aceasta linie, se poate informa si perfectiona;

2. indiferent ce varsta avem, in anul de gratie 2007, nu este admisibil sa nu folosim internetul, chiar si acolo unde exista calculatoare si internet. Eu asta am dedus vazand carentele mari in comunicare;

3. cred ca a prezenta „un referat” la o Conferinta Nationala nu este de demnitatea noastra, scurte cercetari sau exemple de bune practici ar fi foarte potrivite, avand in vedere specificul muncii bibliotecarului scolar de a forma cititori in randul elevilor si de a-i atrage la lectura prin varii metode;

4. lipsa de transparenta in acordarea premiilor si a diplomelor( nu am avut o lista a celor care si-au depus dosare, nu am avut un punctaj final afisat si nici criteriile nu au fost respectate) mi-a dat serios de gandit, mai ales ca pe holuri au fost evidente nemultumirile unor colege din comisie.

MULTUMIRI CALDE SI SINCERE COLEGELOR DIN BRASOV!!!!

3 Răspunsuri

  1. Nu am fost la conferinta. Dar si pe mine ma deranjeaza faptul, ca la sectiunea bibliotecilor scolare pe langa enuntarea a catorva idei frumoase se vorbeste foarte putin despre lucruri practice, ca management sau pr de biblioteca scolara. Totodata cred ca suntem si noi de vina, cei care observam aceste lipsuri, si nu facem ceva ca sa le indreptam.

  2. Si mie mi s-a parut, din afara fiind si totodata din interior, ca problema cdi-urilor devenise o marota a tuturor discutiilor legate de biblioteconomia scolara, o dezbatere care era atat de repetata fara sa capete contur si substanta incat devenise sterila. Pe de alta parte, la aceste conferinte, cel putin la cea de anul trecut, ultima a ABIR-ului, nu s-au prezentat numai „referate”, au fost si prezentari care erau adevarate cercetari. A se vedea site-ul unde au fost publicate. Nu am insa acum timp sa verific daca aceasta a fost si situatia sectiunii de biblioteci scolare. Aici intram intr-o alta problematica: ce au primit autorii acelor cercetari pentru efortul facut, ce fel de recunoastere? Au fost ei incurajati la locul de munca sa faca aceste cercetari sau ele au rezultat ca urmare a unor pasiuni personale desfasurate in timpul liber. La noi cercetarea biblioteconomica mi se pare ca este vazuta inca ca un hobby de conducerea multor biblioteci, iar de catre colegii celor care fac astfel de cercetari, ca o ciudatenie inexplicabila.

  3. Pentru mine a fost prima participare la o asemenea intrunire a breslei, emotii si interes totodata pentru ceea ce va fi si mai ales cu cei voi veni de acolo. Felicit si eu organizatorii, care s-au achitat cu brio de buna desfasurare a conferintei. Am ramas profund impresionata de interesul manifestat de invitatii din strainatate, care au luat actiunea in serios, ceea ce nu pot spune despre alti participanti din tara. Surprinsa neplacut am fost de lipsa unui reprezentant al Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, desi in aceasta asociatie sunt inscrise un numar impresionant de persoane care isi desfasoara activitatea in invatamant, mai ales in cadrul bibliotecilor scolare; prin aceasta absenta nemotivata ministerul a dovedit (a cata oara ?) ca biblioteca scolara reprezinta in continuare o „cenusareasa” a sistemului; exista atatea probleme cu care ne confruntam si pe care am fi dorit sa le punem in atentia forului tutorial, dar, strigatele noastre oricum nu au fost auzite de cine trebuia sa auda. Asteptam in continuare acel „print” (ministru n.a.) care va accepta ca biblioteca scolara este o componentă esenţială a oricărei strategii de educaţie, informare şi dezvoltare socială şi culturala.

Comentariile sunt închise.

