Campaniile de promovare a lecturii

Nu stiu daca Ministerul Culturii mai sustine campania de promovare a lecturii inceputa de Mona Musca. Stiu ca avea un titlu care imi placea, ceva de genul „reinventarea bibliotecii”.

Nu stiu, de asemenea, ce a mai facut grupul de prieteni ai Bibliotecii Metropolitane care au facut un blog de promovare a acesteia (aproape in ciuda ei) si care se pregateau de un festival al bibliotecii si o campanie de promovare.

In Spania sunt, atat la nivel de comunitate cat si la nivel national campanii de incurajare a lecturii. Ministerul Culturii din Spania are printre partenerii acestui program pe: Fundatia Ligii de Fotbal Prefesionist, Corte Inglés (centre comerciale celebre in Spania si denumite asa dupa numele unei croieli), Fundatia Coca-Cola, Federatia editorilor, etc. Campania publicitara din 2007, cu deviza „Si tú lees ell@s leen” (al doilea spot) a avut un buget prevazut de 3,5 milioane euro, iar „Planul Extraordinar de Dotare Bibliografica a Bibliotecilor” avea prevazute 20 de milioane de euro. Cateva clipuri difuzate si la televiziune la ore de mare audienta (campania a vizat si salile de cinema si radioul), mai jos:

%d blogeri au apreciat asta: