Ziua bibliotecilor scolare

Am inteles ca si in Romania s-ar incerca sarbatorirea acestei zile, ceea ce stiu ca face Kiss Laszlo de mai multi ani de unul singur. Sincer, nu-mi place sloganul: puterea bibliotecii este puterea ta in stiinta. Mi se pare ininteligibil. De impact, ce sa mai zic! Discursul nesigur si vag al doamnei Gabriela Pasztor, secretar de stat in Ministerul Educatiei, nu-mi inspira nici el incredere, il puteti asculta aici. Exista vreun program, ceva clar organizat?

Dincolo de asta, bibliotecile scolare ar putea fi entitati culturale extrem de importante, un adevarat factor de revolutie educativa. Poate ca ar fi bine ca in cadrul ABR, in cadrul diviziunii , sa se faca un portal de informare, formare si resurse pentru bibliotecile scolare. Amintirile mele din vremea cand eram utilizatorul bibliotecii scolare sunt traumatizante si nu as vrea sa le rememorez. Sunt multe de facut pe acest plan si intr-un fel ma bucur ca Ministerul Educatiei s-a gandit sa organizeze aceasta zi.

5 Răspunsuri

  1. Pe la noi n-a ajuns inca vestea despre sarbatorirea acestei zile.
    Foarte interesant site-ul recomandat de d-na Pasztor.
    Excelenta ideea de a face un portal pentru biblioteci scolare. Cei priceputi si cu interes ii gasim doar pe la bibloteci universitare. Popate ABR-ul sa restructureze putin ceea ce deja exista?

  2. Se poate face, dar cu contribuţii din mai multe părţi. Mi se pare o idee foarte bună. Aştept propuneri privind conţinutul acestui portal: ce fel de informaţii şi resurse ar fi de interes.

  3. Biblioteca CCD Bacau este membra a IASL de 2 ani! Ne-am inscris pe o perioada de 5 ani. Odata deveniti membri, am trimis informari in acest sens nu doar in presa locala, ci si la MEdC, la ABIR si la Biblioteca Pedagogica Nationala. Singurul care ne-a felicitat si s-a aratat interesat de reusita noastra a fost dl. George Anca.
    Cat despre ISLD, in fiecare an am incercat sa marchez aceasta zi internationala a bibliotecilor scolare in Bacau si sa ii determin pe bibliotecarii scolari de aici sa o ia in considerare. In ultimii doi ani, prima intalnire metodica a bibliotecarilor scolari a coincis cu aceasta zi. Am trimis comunicate la presa locala si au aparut articole referitoare la aceasta sarbatoare.
    Anul acesta ne-am alaturat initiativelor internationale si vom participa la o serie de proiecte pentru sarbatorirea ISLD.
    Dupa cum vedeti, mai sunt si altii care stiu de IASL, nu a descoperit nimic nou dna G. Pasztor. Mai mult, de aproximativ 1 an, Biblioteca Pedagogica Nationala a devenit la randul ei membra IASL. Si pot spune ca e, intr-o oarecare masura, si meritul meu aici. Asa cum si eu, la randul meu, trebuie sa-i multumesc lui Laszlo Kiss, pentru ca el a fost primul si singurul care mi-a vorbit de IASL.

  4. Cum poti deveni membri IASL?

  5. Inscrierile se pot face aici:
    http://www.iasl-online.org/about/joiniasl.html
    Speram insa ca Oana Jianu sau alti bibliotecari care sunt membri IASL sa ne dea mai multe detalii.

Comentariile sunt închise.

