Cateva impresii

Azi am trecut pe la Targul de carte, muzica si film Kilipirim de la Sala Dalles. La inceput m-am simtit ca la metrou la o ora de varf, apoi ca intr-o librarie prafuita dintr-un oras mic de provincie, apoi m-a lovit impresia de anticariat in prag de faliment, apoi m-am mai obisnuit cu el… si el cu mine. Am incetat sa ma intreb ce caut acolo.

Am analizat intai standurile “dubioase” ca sa ma asigur ca si-au facut norma la editare de carti despre cum sa-ti feng-shui-ezi casa sau despre cum sa pari altceva decat esti (fericit, destept, bogat, fara celulita etc.).

M-am oprit apoi la standurile mai serioase – Curtea Veche, Humanitas, Paralela 45, Polirom. Ce am descoperit in oferta lor: eternele volume scrise de autori romani contemporani (unele poate chiar bune dar pe care lumea nu risca sa arunce banii), multe chestii comerciale – “de doi lei” – cu pretul aferent, multe chestii specializate vizand studentimea (medicina, filosofie, sociologie, jurnalism).

 Dezamagirea mea cea mare este legata insa de Humanitas: oameni putini la stand,.aparitii editoriale rasuflate, peste 60% din carti sunt de filosofie, beletristica lor pare scrisa doar de Sabato si Vargas Llosa.

Ce am apreciat? Oferta de la Polirom – carti din domenii numeroase, toate aparitiile noi de beletristica cu reduceri de 10%, staff-ul serviabil, catalogul cu aparitiile toamnei oferit gratuit. Sa nu mai spun de pretul rezonabil: 6 carti luate cu 130 RON (doar una dintre ele e din 2005, restul din 2007).

Adevarul este ca targurile mici fac mai usoara asteptarea CELUI MARE. Asa ca nu o sa renunt sa le vizitez. Tot ce pot sa mai spun este ca, in ciuda minusurilor, mi-am facut treaba cu editia asta a Kilipirimului la capitolul provizie de carti pentru sezonul toamna-iarna.

