Community Participation Contest – Global Libraries, Romania

Global Libraries – Romania anunta cu deosebita placere inceperea Concursului pentru  Granturi  Mici, cu Participare Comunitara (Community Participation  Contest).

Toti  bibliotecarii si utilizatorii sunt invitati sa se inscrie in aceasta competitie. Conditiile de participare si detalii despre concurs se gasesc aici.

9 Răspunsuri

  1. Bravo!La treaba:)

    As avea niste nelamuriri:
    * este vorba strict de biblioteci publice? (ca in documentul acesta se spune doar biblioteca)
    * publicul tinta al proiectului poate fi personalul bibliotecii care are nevoie de instruire?
    * in cazul in care pot aplica pentru aceste granturi si bibliotecile scolare, pot folosi laboratoarele scolii pentru a pune in aplicare proiectele?
    * bibliotecile de la sate pot folosi (acolo unde exista) calculatoarele centrelor de informare sau ale primariei?
    * o sa existe un site unde vor fi afisate proiectele castigatoare( eventual si ideile care nu au fost considerate bune) astfel incat bibliotecarii si publicul sa aiba repere cand isi formuleaza proiectele?

  2. Claudia,
    iti multumesc pentru interes si pentru sansa de a completa anuntul cu informatii necesare.
    As vrea sa spun ca acest concurs este o componenta a programului „Global Libraries”, insa nu trebuie confundata cu etapa de planificare (concretizata in cele 13 centre pilot ce se vor infiinta in bibliotecile publice din 5 judete).
    Concursul este deschis oricarui tip de biblioteca. Toti bibliotecarii si utilizatorii de biblioteci sunt invitati sa înscrie, insa nu trebuie scapate din vedere scopurile generale ale „Global Libraries”, si anume dezvoltare locala prin utilizarea centrelor de internet din biblioteci, in conditii de acces public GRATUIT si NEDISCRIMINATORIU.
    Suntem in cautarea unor proiecte care se adreseaza cu precadere nevoilor comunitatii locale. De asemenea, e de preferat ca proiectele sa prezinte efecte de durată, pentru care finanţarea acordata constituie doar inceputul.
    Asa cum mentioneaza si documentul atasat, premiile acordate in urma concursului (sa nu uitam ca este o competitie de proiecte!!!!) pot fi utilizate pentru cheltuieli de instruire şi intrunire, insa proiectul va fi punctat in functie de „nivelul de relevanta pentru nevoile locale” si „alocarea eficienta si rezonabila a fondurilor” (ca sa exemplific cu doar doua dintre criteriile specificate anterior).
    Asta inseamna ca daca se doreste finantarea unui training pentru bibliotecari, aceasta alegere va trebui argumentata foarte serios, inclusiv in termeni de impact al trainingului (de exemplu, eu m-as gandi sa explic putin in propunere ce beneficii va aduce comunitatii x faptul ca bibliotecarii vor participa la trainingul y).
    Cat despre ultimul punct: „Toate cererile acceptate vor fi anunţate pe pagina de internet a programului, […] şi vor deveni documente publice.” Imediat ce pagina programului va fi activa o voi anunta aici, pe prolibro, (si in alte locuri) cu surle si trambite.
    Multumesc inca o data si revin cu completari si informatii, la cerere si nu numai!

  3. Referitor la bibliotecile scolare, proiectul se poate derula cu elevii scolii si in beneficiul lor? sau si cu profesorii?

  4. Fiind un concurs „cu participare comunitara”, unul dintre punctele forte al propunerii ar fi participarea comunitatii: copii, profesori, parinti, sau chiar toate categoriile anterior mentionate!
    Oricand va stau la dispozitie la arapeanu@irex.ro

  5. Am o intrebare legata de baza de date cu proiecte care presupun ca se va forma in urma acestui concurs. Va ganditi la o anume structura sau incepeti cu un tabel in excel.

    Intreb asta pentru ca tocmai am asistat la o prezentare a unei baze de date pe care porfesori de bibliologie, specializati pe informatizarea comunitara, se gandesc sa o creeze. Ei au la dispozitie datele in diferite formate si vor sa faca o baza de date pe care sa o poata folosi in cercetari viitoare. Din ceea ce au facut pana acum, de exemplu, au putut observa cum au fost folosite centrele de informare locala in cazut dezastrului provocat de uraganul Katrina.

    E normal ca e mult mai usor daca de la inceput (cum e cazul la voi) se gandeste un pic in viitor la cum pot studentii si profesorii de la Biblioteconmie si stiinta informarii sa foloseasca informatiile adunate de acest concurs si de alte proiecte asemanatoare. Stiu ca acum aveti multe de facut dar un pic de planificare pentru viitor nu strica.

  6. In proiectul IREX pot fi implicati si copiii prscolari impreuna cu educatoarele?

  7. Imi cer scuze pentru intarzierea cu care raspund!
    In propunerea de proiect pentru Concursul cu Participare Comunitara nu exista restrictii referitoare la comunitatile implicate sau vizate. Asta inseamna ca pot fi implicati prescolarii, scolarii, nescolarii, bunicii, educatoarele etc.

  8. Buna ziua,

    Referitor la sintagma „Propunerile de proiect vor fi structurate în două părţi separate: (a) partea tehnică (b) partea privind costurile sau aspectele economice.” , sa inteleg ca pe langa cererea de finantare – ar mai trebui anexat un alt document care sa abordeze partea tehnica si costurile economice ? Puteti furniza detalii ?

    Cu mii de multumiri !

    S.R.

  9. „Partea privind costurile sau aspectele economice” se refera la cap. 12, 13 si 14 din formularul „Cerere de finantare”, in cazul in care nu completati formularul si va decideti pentru alta formula de prezentare. Va recomad sa-l folosti, in acest caz nemaiaparand problema structurarii informatiei in „parte tehnica” si „parte privind costurile”.
    Multumesc pentru intrebare!

Comentariile sunt închise.

%d blogeri au apreciat asta: