Recomandări

 Aş vrea să îi recomand pe cei care recomandă Prolibro pe net. E vorba de două biblioteci: Biblioteca V.A. Urechia Galaţi şi Biblioteca Naţională a Elveţiei.

Biblioteca V.A. Urechia Galaţi are un index al resurselor web.  Astăzi afişau 616 resurse locale, 1052 resurse naţionale, 350 resurse globale, din diferite categorii. Pentru biblioteconomie au 133 resurse, printre care, la bloguri suntem şi noi.  Dacă doriţi să contribuiţi la acest index puteţi adăuga link-uri utile aici.

 Biblioteca Naţională a Elveţiei are în germană (elveţiană) şi în franceză resurse web pentru ştiinţa informării.  La resurse pentru bibliotecari, printre multe alte bloguri de biblioteconomie in franceză, germană  şi engleză apare şi Prolibro. Tot pe aceeaşi pagină mai sunt prezentate linkuri foarte utile către organizaţii profesionale, şcoli, site-uri  şi portaluri de biblioteconomie, liste de discuţii şi forumuri, periodice, dicţionare, principii şi standarde pentru împrumut internaţional de documente, ajutor la catalogare.  

6 Răspunsuri

  1. Mă uit pe pagina Bibliotecii Naţionale a Elveţiei şi văd acolo:

    „La Bibliothèque nationale suisse sera fermée du lundi 24 décembre 2007 au mercredi 2 janvier 2008 inclus.”

    M-am uitat pe paginile câtorva biblioteci româneşti (începând cu biblioteca în care lucrez). Nu am găsit menţionat programul de funcţionare pe perioada sărbătorilor… E vorba despre respectul faţă de cititori, nu? Cred că încă mai este timp să remediem situaţia.

  2. De circa doua saptamini am deschis un blog al bibliotecii Ion Heliade Radulescu, filiala a Bibliotecii Metropolitane Bucuresti. In ultimele zile, am prezentat programul acestei biblioteci pe blog, insotite de citeva frumoase icoane reprezentind Nasterea Domnului. La Multi Ani! Sarbatori fericite!

  3. @altmarius

    Ioana vorbea de paginile web ale bibliotecilor, pagini care le reprezinta si pe care le cauta utilizatorii. E frumos ca programul apare pe blogul http://altmarius.weblog.ro/ dar acela nu e site-ul oficial. Daca cauti cu Google „biblioteca metropolitana Bucuresti” nu apare acest link pe prima pagina de rezultate (nici macar daca adaugi Ion Heliade Radulescu). Unde mai pui ca acceasi biblioteca mai are un blog la
    http://bibliotecametropolitana.wordpress.com/

    Nu e suficient ca informatia sa existe undeva ea trebuie sa fie pusa la dispozitia utilizatorilor.

    Iar legat de programul afisat pe blogul tau de ce e inchisa biblioteca pana pe 7 Ianuarie? Din cate am vazut pe la alte biblioteci se lucreaza intre 27-30 decembrie(inclusiv) si se reia programul normal cu publicul pe 3 ianuarie.

  4. Regret! Programul nu l-am stabilit eu! Cit despre site-ul oficial, acesta este actualizat cu dificultate, nu din vina noastra. Celalalt blog nu apartine bibliotecii, ci unor studenti la Facultatea de Jurnalistica.
    Va urez inca o data LA MULTI ANI SI SARBATORI FERICITE!

  5. Multumim de urari.

    Nu am spus ca ai fi stabilit tu programul, era doar o intrebare. Si as avea mai multe intrebari de genul acesta: de ce este asa greu de actualizat site-ul bibliotecii? Nu vreau sa ma intelegi gresit, nu spun ca tu ar trebui sa faci asta, spun doar ca cineva acolo nu isi face treaba. Eu am inceput sa invat HTML in acest semestru si am resit sa modific pagina cu programul bibliotecii tale astfel incat informatia de pe blogul tau sa fie integrata in orarul ei. Pagina modificata se gaseste la http://courseweb.lis.uiuc.edu/~cserban2/Alte/P14_Regulament_Intern_Orar_functionare.html
    Acum trebuie doar sa inlocuiesti vechiul orar de functionare cu cel nou si gata, informatia ajunge pe pagina oficiala. Nu e chiar asa de greu. Modificare orarului intr-o pagina web nu ar trebui sa ia mai mult de 5 minute.

    Iar in legatura cu vacanta de 2 saptamani a bibliotecii…sincer, mi se pare mult prea mult. Daca chiar vroia cineva se putea stabili un program redus de lucru din respect pentru cei din public care au si ei vacanta acum si care se poate sa ajunga pe la biblioteca. Totul e sa se gandesca cineva la ei.

    Si noi iti uram sarbatori frumoase si un an nou bun!

  6. Nu trebuie sa intram in polemica: sincer, si eu as fi preferat sa nu pierd cititori in perioada vacantei de iarna; DAR: Si BCU, si Biblioteca Nationala, si Biblioteca Academiei au fost INCHISE cite o luna (cel putin) in perioada lunilor iulie-august. Atunci, Biblioteca Metropolitana a functionat din plin; poate ca o scurta vacanta este binevenita si pentru noi. Blogul meu este creat de aproximativ 3 saptamini; majoritatea cititorilor nostri au aflat de el – ceilalti au fost anuntati fie telefonic, e-mail sau viu grai!
    Am o rugaminte:includeti-ma pe lista prietenilor; indiferent de dispute, apreciez munca pe care o depuneti. Toate cele bune!

Comentariile sunt închise.

