Revista romana de istorie a cartii (2004-2007)

Sub egida comuna a Bibliotecii Academiei Romane, Bibliotecii Centrale Universitare si Bibliotecii Nationale a Romaniei, in anul 2004 a aparut primul numar al anuarului „Revista romana de istorie a cartii”. Primul numar s-a deschis cu un cuvint al academicianului Gabriel Strempel, la acea data director al Bibliotecii Academiei Romane, in care se arata descendenta directa a acestei publicatii din defuncta „Studii si cercetari de Bibliologie” (tiparita in anul 1954), dar care datorita vicisitudinilor politice nu a rezistat decit cinci ani. In anul 1972, breasla istoricilor tiparului au incercat sa reinvieze aceasta publicatie, insa, nu au reusit sa scoata decit un singur volum. „Revista romana de istorie a cartii”, in varianta secolului al XXI-lea contine o serie de studii si materiale extrem de interesante despre istoria tiparului in Tarile Romane, despre cartea manuscrisa, dar si despre prezenta unui incunabul cracovian la Brasov. In articolul Cristinei Badara, se vorbeste despre existenta fondurilor secrete de carte in Biblioteca George Baritiu din Brasov, in perioada anilor 1945-1989. In al doilea tom al acestei publicatii (din anul 2005), semnalam articolul „Biblii in limbile galeza si siriaca existente in Biblioteca Bruckenthal” semnat de Constantin Ittu

7 Răspunsuri

  1. Hallo!

    Sunteti siguri ca articolul “Biblii in limbile galeza si siriaca existente in Biblioteca Bruckenthal” este semnat de … Carmen Croitoru??

    Stefania-Cecilia Stefan
    CIMEC

  2. Dragă Ştefania,

    Dacă ai pus întrebarea colectiv, dă-mi voie să-ţi răspund eu. Mulţumim pentru semnalare şi rectificăm:
    după cum bine ştii, articolul “Biblii în limbile galeză şi siriacă existente în Biblioteca Bruckenthal” este semnat de Constantin Ittu. Numai viteza a fost de vină şi cerem scuzele de rigoare autorului.

    Profit de ocazie să-ţi transmit cele mai bune gânduri şi urări de bine.

    Cu drag,
    Ioana

    @ altmarius
    Iartă-mă că am sărit aşa, dar am văzut prima şi nu am vrut să scap ocazia să-i scriu câteva cuvinte Ştefaniei.

  3. Da, eu trebuie sa-mi cer scuze; Intr-adevar, a fost o neatentie – desi, la timpul lui am citit articolul cu atentie, in momentul prezentarii lui pe ProLibro, am fost dus in eroare de modul de redactare al cuprinsului revistei. Deci, singurul indreptatit sa-si ceara scuze sunt eu.

  4. Errare humanum est, perseverare diabolicum. Intrucit ma deranja sa-mi vad tot timpul gafa, am operat modificarea in articol. Aceasta nu reduce cu nimic meritul celor ce mi-au semnalat aceasta gafa, carora le multumesc.

  5. Draga Ioana,

    Iti multumesc pentru raspuns. Inadvertenta era mult prea evidenta. Pentru o minima verificare exista posibilitatea descarcarii in format pdf a cartii dlui Itu, intitulata „Tainele Bibliotecii Brukenthal”, unde se vorbeste despre astfel de tiparituri si despre multe altele…

    Numai bine iti urez si tie si spor la lucru!

    Stefania

  6. V-as ruga sa-mi indicati adresa de la care se poate descarca in format pdf. cartea dlui Ittu, caci eu nu am gasit-o. .. Gafa am facut-o din cauza oboselii accentuate, intrucit Revista Romana de Istorie a Cartii se afla in colectia personala, si puteam verifica pe loc.

Comentariile sunt închise.

