Programe culturale ale BMMS

Biblioteca Metropolitană din Bucureşti are o serie de programe care, prin ceea ce îşi propun şi aşa cum se prezintă, se diferenţiază de stilul improvizat sau neadecvat al multor biblioteci din România. Programele vizează marketingul de bibliotecă, domeniu mi se pare subdezvoltat la noi. Se concentrează pe susţinerea documentară a însuşirii de limbi străine. O colecţie orientată spre acest obiectiv, aşa cum mă inspiră pe mine să mi-o imaginez acest proiect, ar avea, cred, un mare succes. Crearea unui fanclub care nu inteleg bine cu ce se va ocupa, dar am o sugestie. Am citit că în Spania există o bibliotecă care realizează un top al cărţilor recente, top realizat de cititorii tineri. Primăria cumpără cărţile şi le oferă gratuit celor care fac parte din cercurile de lectură. În final, dupa discuţii pe forum, etc, se ajunge la vot şi la un top. Nu mai ştiu exact cum era organizat, dar cam aceasta era ideea principală. Este un top cu destul de mare succes de care ţin cont şi editorii. Un alt proiect al BMMS se referă şi el la un program de susţinere a lecturii. Mai multe programe se referă la microistorie, consolidarea identităţii culturale locale, turism cultural, incluziune culturală a zonelor marginale.

2 Răspunsuri

  1. Chiar vroiam să pomenesc şi eu la un moment dat de BMB deoarece am aflat că o să găzduiască cursuri de iniţiere în GO, în colaborare cu Federaţia Româna de GO. Veştile sunt foarte bune.

    Mi se pare însă că prezentarea programelor lasă mult de dorit. Dacă vreau să aduc copii la bibliotecă nu le expun obiectivele urmărite de programe. Prezentarea programului trebuie să fie atractivă. Trebuie mereu avut în minte publicul căruia i te adresezi. Dacă vreau să merg la unul din programele prezentate nu am posibilitatea să aflu din pagina lor de web unde au loc şi când dar aflu că o să contribuie la „crearea unui climat social-civic-cultural favorabil comunicării”. Am reuşit să aflu doar că în fiecare Luni de la 10 la 14 au loc activităţi pentru copii (nu se precizează vârsta) în majoritatea filialelor. Cui foloseşte de fapt o astfel de pagină web?

  2. Da, este adevarat ce spui Claudia – dar la fel de adevarat este si ce spune Marin: La pagina web lucreaza acum o echipa tinara, dinamica, care va schimba destul de curind fata site-ului; oricum, din punct de vedere al informatizarii, suntem pe un drum abia inceput (trecem pe ALEPH, abandonind TINLIB-ul, pe care-l consideram depasit; daca mai exista unele deficiente in promovarea programelor, aceasta tine in primul rind de finantare – depindem financiar de Consiliul General al Primariei, care in general are cu totul alte treburi de rezolvat decit problemele unei biblioteci
    @Marin – Cu permisiunea ta, iti voi prelua articolul si pe blogul meu. Cei din BMB ma citesc, mai de voie, mai de nevoie, dar PRO LiBRO nu-l prea citesc.
    Voi propune ca in bibliografiile pe care le intocmeste BMB sa fie inclusa si WEBLIOGRAFIA, ca un domeniu conex al bibliografiilor referitoare la BMB>

Comentariile sunt închise.

