FSE – Fondul Social European

Poate fi cam tarziu, dar merita aruncat un ochi (reprezentantii legali ai asociatiilor profesionale) pentru a cultiva cateva oportunitati pentru dezvoltarea capacitatilor profesionale din biblioteci.

Iata, aici e tot: http://www.fseromania.ro/apel-propuneri-proiecte-fse.html

Ridica muuult interes pentru breasla:

Educaţie mai bună pentru toţi, Axa Prioritară 1

Calificări europene, Axa Prioritară 1

Acţionăm împreună, Axa Prioritară 3

Va rog sa consultati resursele si poate se infiripa ceva…

Concursul de Participare Comunitară pentru luna Februarie

Zilele acestea va avea loc jurizarea proiectelor din luna februarie depuse la concursul de participare comunitară (CPC). Dacă nu le-aţi citit încă şi sunteţi curioşi puteţi să le descărcaţi de aici.  Am trecut prin ele şi mie mi se par mai slabe ca cele din luna precedentă. Foarte multe vor să construiască site-uri dar părerea mea e, ca de obicei, că speră că acea adresa web va face mult mai mult decât poate. Existe unele care cer părerea comunităţii despre nevoile lor informaţionale pentru ca site-ul de prezentare să îi poată ajuta…dar cer această părere după începerea proiectului. Asta mi se pare foarte ciudat: oamenii din comunitate nu au aceleaşi nevoi şi acum? Un proiect mi s-ar părea mai bun dacă ar spune ceva de genul: am avut două întâlniri cu membrii comunităţii şi s-a ajuns la concluzia că x,y,z sunt principalele nevoi ale lor; pagina web le va veni în ajutor deoarece va conţine a,b,c.  Chiar e nevoie de un grant ca să îi aduci pe oameni la o întâlnire şi să îi întrebi cum poţi să îi ajuţi?

În acest moment nu am nici un favorit. Dau însă câteva proiecte care mi se par acceptabile:

  • Adolescentul activ impicat şi promotor de valori – îmi place ideea formarea unor deprinderi de culegere de informaţii, preluarea acestora şi prezentarea în cadrul unor sesiuni de comunicare;  
  • Cartea şi universul virtual – mai ales pentru că au specificat că vor avea doi bibliotecari care îi vor instrui pe bibliotecari(!) nu am găsit însă scris dacă acei voluntari există deja;
  • Trecut văzut prin ochi de copil – îmi place ideea înfiinţării unui club de istorie dar nu îmi place că e doar istorie locală… e drept că acest proiect se referă la comuna Cristineşti dar totuşi câţi elevi credeţi că vor să participe la un club care se referă doar la istoria locală?
  •  Ştefăneşti – cunoaştere şi dezvoltare mi se pare că vor să facă cel mai mult cu site-ul lor şi spun cum o sa meargă cu laptopul prin sat să prezinte site-ul 🙂 Nu e deloc clar (pentru mine) cum anume o să realizeze ce şi-au propus dar e un proiect închegat…

Vouă cum vi se par proiectele din februarie şi care dintre ele vă plac?

Atenţie celor de la IREX (Anca, mai ai timp să ajungi şi pe aici din când în când?) că există proiecte în care se pot vedea informaţiile care trebuiau în mod normal acoperite! De asemenea proiectul câştigător pe luna Ianuarie nu a fost prezentat în mod oficial pe biblioteca.ro.