Concursul de Participare Comunitară pentru luna Februarie

Zilele acestea va avea loc jurizarea proiectelor din luna februarie depuse la concursul de participare comunitară (CPC). Dacă nu le-aţi citit încă şi sunteţi curioşi puteţi să le descărcaţi de aici.  Am trecut prin ele şi mie mi se par mai slabe ca cele din luna precedentă. Foarte multe vor să construiască site-uri dar părerea mea e, ca de obicei, că speră că acea adresa web va face mult mai mult decât poate. Existe unele care cer părerea comunităţii despre nevoile lor informaţionale pentru ca site-ul de prezentare să îi poată ajuta…dar cer această părere după începerea proiectului. Asta mi se pare foarte ciudat: oamenii din comunitate nu au aceleaşi nevoi şi acum? Un proiect mi s-ar părea mai bun dacă ar spune ceva de genul: am avut două întâlniri cu membrii comunităţii şi s-a ajuns la concluzia că x,y,z sunt principalele nevoi ale lor; pagina web le va veni în ajutor deoarece va conţine a,b,c.  Chiar e nevoie de un grant ca să îi aduci pe oameni la o întâlnire şi să îi întrebi cum poţi să îi ajuţi?

În acest moment nu am nici un favorit. Dau însă câteva proiecte care mi se par acceptabile:

  • Adolescentul activ impicat şi promotor de valori – îmi place ideea formarea unor deprinderi de culegere de informaţii, preluarea acestora şi prezentarea în cadrul unor sesiuni de comunicare;  
  • Cartea şi universul virtual – mai ales pentru că au specificat că vor avea doi bibliotecari care îi vor instrui pe bibliotecari(!) nu am găsit însă scris dacă acei voluntari există deja;
  • Trecut văzut prin ochi de copil – îmi place ideea înfiinţării unui club de istorie dar nu îmi place că e doar istorie locală… e drept că acest proiect se referă la comuna Cristineşti dar totuşi câţi elevi credeţi că vor să participe la un club care se referă doar la istoria locală?
  •  Ştefăneşti – cunoaştere şi dezvoltare mi se pare că vor să facă cel mai mult cu site-ul lor şi spun cum o sa meargă cu laptopul prin sat să prezinte site-ul 🙂 Nu e deloc clar (pentru mine) cum anume o să realizeze ce şi-au propus dar e un proiect închegat…

Vouă cum vi se par proiectele din februarie şi care dintre ele vă plac?

Atenţie celor de la IREX (Anca, mai ai timp să ajungi şi pe aici din când în când?) că există proiecte în care se pot vedea informaţiile care trebuiau în mod normal acoperite! De asemenea proiectul câştigător pe luna Ianuarie nu a fost prezentat în mod oficial pe biblioteca.ro.

10 Răspunsuri

  1. Mie mi-au placut Viata si ecologia (Buzau), biblioteca in centrul activitatilor ecologice este o idee buna, si educarea tinerilor in spirit ecologic o idee si mai buna.
    Trecut vazut prin ochi de copil ( Botosani), si Adolescentul activ implicat si promotor de valori e bun.Toate arata implicarea unui grup tinta din comunitate in realizarea obiectivelor.
    Internetul-sursa de informare si documentare in biblioteca scolara ( Targul Neamt), are obiective bune dar nu imi dau seama prin ce activitati doreste sa le atinga ( lucrul in echipa, sau atitudinea pozitiva fata de invatare).

  2. Iata-ma-s!
    E adevarat, mai rarut pe-aici… timpul e din ce in ce mai putin, si-au inflorit si pomii 🙂

    Claudia, iti multumesc pentru observatii.
    Daca esti draguta, te rog un mail pe arapeanu@irex.ro cu titlul proiectului/proiectelor care nu se vad ok si remediez 🙂
    Descrierea CPC ianuarie se gaseste aici http://www.biblioteca.ro/index.php?&id=grants&lang=en, iar proiectul va fi disponibil in E-library cel tarziu maine dimineata. Tot atunci si informatii despre desfasurarea jurizarii – cel mai probabil 20 martie, ora 17.00, pe forum.

  3. Delia, Viata si ecologia mi se pare ca seamana foarte mult cu proiectul care a castigat luna trecuta. In mod normal si eu l-as fi pus printre cele mai bune dar imi aduc aminte ca Anca a spus la un moment dat ca IREX nu va premia aceeasi idee de doua ori…

    Anca, am trimis mail, Spor la treaba!

  4. Claudia, eu nu caut neaparat un castigator si pot sa il aplaud chiar daca nu va fi castigator.Citindu-le apreciez efortul facut cursivitatea ideilor, si mai ales posibilitatea de realizare. Desigur ma uit si cine il scrie si pot sa spun , privind in judetul meu ca prea putini din cei de la bibliotecile comunale au posibilitatea sa intre sa vada proiectele anterioare.
    Observatiile tale referitoare la „parerea comunitatii”
    sunt foarte corecte. Dar unul din efectele acestor luni de concurs va fi ca bibliotecarii vor fi mai atenti la comunitate si vor gandi intr-un mod mai dinamic relatia cu utilizatorii si comunitatea.

  5. Delia, eu nu caut castigatori ci proiecte bine scrise…iar asta inseamna si ca proiectul tine cont de regulamentul concursului.

    Proiectul e una si bibliotecarul e alta. Am tot comentat aceste proiecte tocmai pentru ca mi se pare ca pentru bibliotecari este foarte important concursul acesta. Am sperat ca macar un bibliotecar care vrea sa scrie un proiect va lasa un mesaj, o intrebare, va cere ajutor inainte de a trimite propunerea. As fi comentat si sugerat idei cu cel mai mare drag…

    Referitor la bibliotecarii comunali din judetul tau…te referi la faptul ca nu au acces la internet? Daca da, nu se poate ca biblioteca judeteana sa printeze si sa le trimita macar doua, trei proiecte castigatoare ca exemple? Eventual sa tina legatura telefonic cu ei sa ii ghideze cand scriu?

  6. Claudia , crede-ma ca asta fac din decembrie,ii incurajez sa scrie , sa intrebe , sa comunice, sa ne sfatuim.La colegii de la orase care au totusi internet in biblioteca le-am recomandat site-ul unde pot citi proiectele, si chiar le-am trimis cateva.
    Asteptarile tale sunt mari, iar noi invatam abecedarul. Cand esti la inceput ai nevoie de apreciere dupa fiecare litera insusita.
    Mai sunt scrise 2 proiecte , dar nu stiu daca vor si avea curajul sa le trimita.Jumatate din comunele noastre au calculator si Internet in primarie iar transmiterea sau receptionarea mesajelor tine de bunul plac al persoanei din primarie care il administreaza, am patit-o si cu alte teme de discutie.Telefonic sunt la fel de greu de prins.

    Esti draguta ca vrei sa ne dai idei .Poti s-o faci chiar si asa fara solicitari directe.Din experienta mea stiu ca e foarte greu de admis ca sunt dificultati in descoperirea unei idei bune care sa se si plieze pe nevoile si posibilitatile comunitatii sau pe abilitatile bibliotecarului in cauza.

  7. Delia, mie mi se pare ca pasii pentru crearea unui proiect nu sunt bine ordonati. Trebuie ca bibliotecarul sau cine vrea sa aplice sa identifice mai intai o nevoie/problema in comunitatea lui. Abia apoi vin ideile pentru proiect si discutiile despre ce se poate face, ce nu merge…Sunt constienta ca exista mari probleme peste tot dar acesta este un grant pentru comunitati deci trebuie gasita o nevoie locala. Daca o identifici si ideea pe care o propui incepe macar un proces prin care in timp se poate rezolva aceasta nevoie eu zic ca ai un proiect bun.

    Si uite ca a fost ales castigatorul, Este BibliotecaRadio „un proiect foarte elaborat, ce propune realizarea unui site interactiv de radio online, cu bibliotecari in rolul de redactori.” cum a fost descris de catre juriu. Felicitari! Comentariile se gasesc aici.

    Imi aduc aminte ca desi ideea mi s-a parut originala proiectul nu mi s-a parut ca poate face ce zice ca vrea sa faca (eterna mea probema)…Numai mie mi se pare absurd ceea ce sustine doamna Bucur cum ca „Postul de radio online are posibilitatea de a ajunge cu informatia la toti utilizatorii de computere (din tara si in afara granitelor)”?!?! Probabil ca trebuie sa recitesc criteriile concursului si sa vad ce importanta are impactul pe care proiectul il va avea asupre comunitatii.

  8. Claudia draga, teoriile sunt intotdeauna perfecte, oamenii nu.

    Bravo pentru Cluj.

  9. Vreau sa stiu daca concursul continuua si in 2009

  10. Asteptam stiri despre asta. Din cate am auzit sunt sanse sa continue dar cu ceva mofidicari. Asa ca puteti sa va apucati descris propunerea:)

Comentariile sunt închise.

