FSE – Fondul Social European

Poate fi cam tarziu, dar merita aruncat un ochi (reprezentantii legali ai asociatiilor profesionale) pentru a cultiva cateva oportunitati pentru dezvoltarea capacitatilor profesionale din biblioteci.

Iata, aici e tot: http://www.fseromania.ro/apel-propuneri-proiecte-fse.html

Ridica muuult interes pentru breasla:

Educaţie mai bună pentru toţi, Axa Prioritară 1

Calificări europene, Axa Prioritară 1

Acţionăm împreună, Axa Prioritară 3

Va rog sa consultati resursele si poate se infiripa ceva…

6 Răspunsuri

  1. Multumim Kosson:)

    Cred ca e un pic cam tarziu pentru tura aceasta…De unde ai aflat de acest concurs de proiecte? Am vazut ca au inceut acest concurs in februarie…de ce a ajuns asa de greu informatia? Se stia ca va avea loc acest concurs?

  2. Nope, eu am aflat si eu cateva zile in urma din pricina unui newsletter la care sunt abonat. Daca nu era acel mail habar nu aveam nici de asta !

    Dar e bine de privit si analizat, vazute criteriile de eligibilitate, iti mai da idei, vezi cum se misca lumea si banii ! Oamenii din biblioteci prind idei, fac solicitari, conducerile devin constiente de niste surse importante si poate cine stie invatam sa accesam si alte fire de finantare… intr-o zi bibliotecile, centrele de documentare etc vor fi independente.

  3. De fapt daca stau si ma gandesc este o chestie clasica la noi: se face totul fara sa se stie, se da drumu pe goarna cu vreo 3 saptamani inainte de termenul limita si asta e fratilor ! Mi se pare si logic.
    Cred ca tactica cu cel mai mare succes este ca un reprezentant desemnat prin acord sa stea geana pe ministere, pe surse de finantare… sa fie specializat pe atragere de fonduri si sarcina lui sa fie sa stie primul, sa fie informat si sa previna din timp pe cei responsabili cu atragerea unor astfel de linii de finantare catre institutiile lor. Chiar imi pare nespus de rau ca am aflat tare tarziu… Nu-i bai, citim, invatam, aspiram si data viitoare… Marea Bafta este ca astfel de concursuri de proiecte au un caracter ciclic si ca niciodata acestea SE ADRESEAZA OAMENILOR !

  4. Am vazut si eu ca e abia primul concurs…si am mai vazut ca au deja lista cu cele mai frecvente intrebari…deci cineva stia totusi de aceste fonduri…

    Evident ca ar trebui sa fie cineva care sa faca doar asta, sa caute surse de finantare extrabugetare dar, din cate am vazut eu, bibliotecile nu prea cred cu tarie in asa ceva(unde mai pui ca daca afla se poate sa nu spuna mai departe de teama concurentei)…Si eu sunt convinsa ca multe se vor face in viitor folosind granturile dar, ma intreb, chiar trebuie bibliotecarii sa invete singuri si pe pielea lor asta? Ai auzit sa fi existat workshopuri despre cum se scrie un grant adresate bibliotecarilor?

  5. Nu am cunoastere, dar cred ca una din misiunile ABR ar putea cuprinde si acest aspect de viitor.

  6. Nu am in acest moment posibilitatea sa fac propuneri concrete pentru bibliotecile romanesti in privinta FSE, dar as vrea sa exemplific, din punct de vedere metodologic si al transparentei, cum intelege Universitatea Roma 3 sa contribuie la difuzarea informatiilor in acest domeniu. In site-ul
    http://upc.uniroma3.it/ProgrammiComunitari/nuovi.asp
    exista o baza de date al Oficiului Proiecte Comunitare extrem de bine organizat si actualizat in timp util. Contine sectiunile:
    -„Programmi comunitari” (programe comunitare noi, dar si mai vechi, f. bine prezentate)
    -„Bandi comunitari” (concursuri comunitare pe tot anul 2008 si ceva din 2009)
    -„Finanziamenti internazionali” (nominalizate fundatii, agentii s.a. care au finantat si intentioneaza sa finanteze proiecte di programe de dezvoltare)
    Pentru ca a venit vorba de eventuale misiuni ale ABR, cred ca ar fi organizatia adecvata pentru a realiza o astfel de baza de date, desigur, in colaborare cu universitati, cu mari si mici biblioteci pentru diversele aspectele tehnologice, de costuri, de personal calificat si entuziast.
    Din experiente trecute, stiu ca, la nivel local, buni finantatori pot fi si bancile si alte mari companii comerciale, industriale, consortii etc.

Comentariile sunt închise.

