In memoriam George Pruteanu

George Pruteanu, omul, modelul de civilitate absoluta, incepind de aseara, 27 martie 2008, nu ne mai spune nici o vorba. Datorita lui, multi dintre noi am invatat ca a vorbi corect si coerent este o dovada de respect fata de tine in primul rind, dar si fata de ceilalti. Datorita lui, am invatat ca limba romana are comori, care ar fi pacat sa fie pierdute, datorita aglomerarii ei intr-un talmes-balmes, pe care-l numea cu nedisimulat dispret romgleza. Omul acesta, pe care multi l-au iubit neconditionat, dar si citiva l-au hulit nemeritat, a adus un plus de onoare si decenta in toate discutiile la care a participat – si aceasta indiferent de calitatea interlocutorilor, sau de convingerile acestora.
Niciodata nu am fost interesat de factorul politic, care a existat si in discursul Domnului Pruteanu. Dar modul in care a stiut sa-si exprime ideile, chiar si cind era in dezacord cu modul de a gindi al majoritatii, mi l-a facut drag.
Dumnezeu sa-l odihneasca!

2 Răspunsuri

  1. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace! Totusi, sa spui ca e un model de civilitate absoluta mi se pare cam mult. Eu unul, in afara de chestiunile de lingvista, cele tehnice, nu eram de acord cu nici una cred dintre pozitiile exprimate de el. A sfarsit ca membru al PRM, e adevarat?

  2. Da, aveti dreptate! Dar cind am spus model de civilitate, nu m-am referit nici o clipa la activitatea lui politica, contestabila de altfel. Dar trbuie sa recunoasteti, indiferent de optiunile lui politice: spre deosebile de colegii lui de partid, stia sa isi argumenteze pozitiile (chiar daca argumentatia nu era corecta), era un bun ascultator si un redutabil orator. Si am mai spus-o de mai multe ori: omul politic ma lasa rece, din orice parte a spectrului ar veni el. Pe mine ma intereseaza OMUL.

Comentariile sunt închise.

