S-a redeschis biblioteca „Nichita Stănescu” în Crângaşi

…că tot mă luasem eu de curând de biblioteca Metropolitană că nu are grijă de cititorii ei. Am găsit pe TVR această ştire cum că de două săptămâni s-a deschis biblioteca „Nichita Stănescu” în Crângaşi şi se vor mai deschide încă două în curând în Bucureşti. Bravo!

Ca orice ştire care se respectă informaţia legată de ceva care sa fie util omului nu e de găsit: o adresă, un program de funcţionare, numărul de calculatoare, suprafaţa bibliotecii (din film îmi pare tare mică şi înghesuită) ş.a.m.d.  Dar se susţine foarte apăsat faptul că vorbim de o bibliotecă modernă. Ciudat e că într-un articol din Jurnalul Naţional pe acelaşi subiect informaţia pare să fie exact acceaşi…Foarte interesant…

Am găsit în schimb pagina de prezentare a bibliotecii şi am aflat mai multe despre ea. )modificat ulterior

Adresa: Calea Crângaşi, Nr. 19, Bl. 11B, Sector 6, bucureşti;

Orar: Luni-Vineri 9-19, Sâmbata 9-13, Duminică închis;

Număr de calculatoare: 5 din care 4 pentru public;

Suprafaţa: 108,62 m2

Imaginea din dreapta este de pe site-ul de prezentare a bibliotecii. O postez aici pentru că mi se pare semnificativă pentru ce înseamnă la noi bibliotecă modernă. Pereţi văruiţi, rafturi noi dar catalog pe fişe şi cărţi înghesuite, lipsă de spaţiu…

Vezi rectificarea.

Îmi pare rău dar nu pot să mă entuziasmez prea mult de această ştire…deşi aş vrea. Parcă la mine un ochi râde unul plânge…Tocmai fusesem azi la biblioteca publică din oraş şi am admirat spaţiul imens pe care îl au la dispoziţie. Numai locul de joacă pentru preşcolari (fără mesele de citit pentru copii) era aproape  80 m2. Asta în condiţiile în care populaţia sectorului 6 este de 5 ori mai mare ca cea a oraşului meu.

Ştiu, aşa cum zicea Marius, că în România trebuie făcut totul. Tocmai de aceea această imagine m-a deranjat. Dacă chiar vrem să facem mai mult pentru utilizatori, de ce nu punem în aplicare catalogul online şi nu dăm drumul la împrumutul inter-bibliotecar? De ce mai folosim fişe? Dacă nu ni se dau spaţii fizice adecvate în care să ne desfăşurăm activitatea de ce nu încercăm să îmbunătăţim măcar munca şi eficienţa bibliotecarilor? Care ne sunt totuşi priorităţile?

3 Răspunsuri

  1. Sunt extrem de convins ca viitorul bibliotecilor si „reusita” lor in mentalitatea socio-urbana, se va baza pe modul in care (institutiile) isi vor intelege propriul SPATIU, si ceeea vor face cu el.

  2. De data asta sunt obligat sa intervin, nu fiindca nu ar avea – partial – dreptate Claudia, dar pentru ca trebuie sa-mi apar colegii. Atita vreme cit suntem finantati de un Consiliu Local (recte, CG al Primariei Bucuresti), care are orice de facut in Capitala (de pilda, de pus borduri), si nu sa se ocupe de probleme culturale, ceea ce se face numai printr-un efort fantastic. Am trecut prin asa ceva, si numai eu stiu cite piedici birocratice se pun. Si in Romania, Legea Bibliotecilor spune ca o biblioteca trebuie sa aiba vreo 200 mp. Dar de unde sa-i iei?
    Am deschis anul trecut filiala de presa, si deja ma confrunt cu spectrul sa nu mai am spatiu de extindere incepind de anul viitor: filiala din Cringasi a facut ce a putut in conditiile date, in care si pentru a avea internet, trebuie sa obtii aprobarea Consiliului General…

  3. Te cred Marius si inteleg foarte bine ca bibliotecarele din Cangasi au facut ce au putut. Dar bibliotecarele acestea au un director si persoane care le reprezinta dpdv profesional la nivel national. Pentru ei era intrebare cu prioritatile. Daca se doreste, orice consiliu local gaseste bani pentru cultura…indiferent cat de sarac/bogat e. Nu mai stiu exact ce s-a construit prin Crangasi dupa demolarea pietii dar sunt sigura ca ceva mai mare de 200mp… Loc ar fi…dorinta lipseste.

    Iar lege bibliotecilor, daca tot e fara dinti cum se spune atat de des…poate ar fi timpul sa-si puna proteza. Ce se asteapta? Mai ales ca incepe campania electorala…

    Marius P. da, bibliotecile trebuie sa-si regandeasca spatiul doar ca nu prea au timp sa faca asta…trebuie sa isi piarda timpul obtinand aprobari peste aprobari din exterior pentru lucruri care priveste strict institutia lor…

Comentariile sunt închise.

