Rectificare şi scuzele de rigoare

Tocmai am fost amical anunţată de către doamna Radu de la biblioteca din  Crângaşi că pagina de prezentare a bibliotecii ei  de pe site-ul BMB nu a fost actualizată . Prin urmare ceea ce am susţinut eu în postul anterior se numeşte dezinformare. Poza pe care am pus-o acolo nu reflectă realitatea.

Îmi cer scuze, rectific şi postez acum poze recente care dovedesc faptul că biblioteca e chiar una moderna. Tot înghesuită dar modernă.

Greşala e a mea că mi se părea normal ca pagina web a intituţiei să reflecte o schimbare majoră (ca redeschiderea unui sediu) în timp real.

Ce am învăţat din această experienţă:

  • am înţeles pe propria piele cum Internetul şi Google-ul te pot înşela;
  • că data ultimei actualizări a  unei pagini web e foarte utilă şi deci ar trebui pusă pe orice pagină care oferă informaţii;
  • că graba strică treaba;
  • şi că se poate să fiu prea  puţin dornică să văd partea plină a paharului atunci când vine vorba de bibliotecilor din România.

Şi acum vă întreb pe voi ce pedeapsă merit?

Nu de alta dar ce poate fi mai rău decât un bibliotecar care oferă informaţii greşite?

5 Răspunsuri

  1. Din film se vede clar cum arata biblioteca dupa renovare. N-am inteles de ce dati vina pe Google… Verificarea unei informatii trebuie facuta folosind cel putin trei surse.

    Sper doar ca a fost o scapare si ca pe acest blog nu mai exista si alte cazuri de deinformare marca Claudia S.

  2. Bine ai revenit!

    Ce sa-i faci, nu toata lumea poate fi indubitabila…:)

    Mie filmul si imaginea nu mi se par ca difera foarte mult. N-am zis ca ar fi Google-ul de vina. Este vorba de cat de usor ne obisnuim sa avem incredere intr-un anumit stil de a cauta pe Google pentru a gasi informatii. Daca tu inca mai pomenesti de verificare a trei surse pentru a avea incredere intr-o informatie, aici nimeni nu mai face asa ceva de foarte mult timp. Poate daca viata lor ar depinde de asta ar face-o. Dar probabil ca nici atunci… mai ales pentru informatii care se gasesc online. De obicei se pune accent pe rank-ul de la Google si pe credibilitatea institutiei care posteaza informatia pe internet. Cum ar veni, eu am gasit informatia si am avut incredere in BMB cand am preluat-o. Era doar pe site-ul lor si ei sunt o institutie de informare…

    Vina e in cele din urma a mea si mi-o recunosc. Nu mi-ai spus ce pedeapsa merit.
    Si… iti impartasesc speranta.

  3. Claudia, asa cum nu am fost de acord cu tine cind ti-ai exprimat intr-un mod prea dur opinia, asa nu voi fi nici acum de acord cu tine, cind iti pui cenusa in cap. In bibliotecile din Romania, repet, totul este de luat aproape de la inceput: cu informatizare, cu spatii, cu locatii chiar . Dar pe de alta parte, le cunosc pe fetele de la Biblioteca din Crangasi, si stiu ce au realizat acolo, in conditii de subfinantare (caracteristica tuturor bibliotecilor publice din Romania). Imi pare rau insa ca nu ma crezi pe cuvint cind spun ca bibliotecarii din Romania stiu ce au de facut, sunt foarte bine pregatiti, si uneori eroi in conditiile date.

  4. Marius, multumesc de raspuns. Pot sa iti spun ca as vrea sa te cred si incerc sa fac acest lucru. Cunosc si eu cateva cazuri care se inscriu in descrierea ta insa, am cunoascut destui bibliotecari in Romania care sunt exact opusul a ceea ce ai spus tu si asta ma face foarte sceptica.

  5. Bine, recitind ce-am scris mai devreme, ar reiesi ca toti bibliotecarii din Romania sunt eroi; asta-i fantezie curata; dar totusi exista si oameni pentru care biblioteca nu este numai o meserie, ci si o vocatie, si acestia sunt destui. In Cringasi s-a depus mult suflet; daca inca nu arata la standarde occidentale, asta e datorita spatiului insuficient – toate bibliotecile publice de la noi se confrunta cu lipsa spatiului corespunzator, iar solutii, deocamdata, nu prea exista.

Comentariile sunt închise.

