Concursul de participare comunitară – luna Martie

Îmi cer scuze că mi-am stricat obiceiul şi postez aşa târziu informaţiile despre CPC. Promit sa nu mai fac:)

Textele proiectelor înscrise pentru concursul din luna martie se găsesc aici. Am fost plăcut surprinsă de calitatea proiectelor din luna aceasta. Devin din ce in ce mai rotunde şi mai bune. Luna asta mi se părea că ar fi mers un pic mai multă originalitate. Jurizarea a  avut loc ieri şi poate fi urmărită aici.

 Proiectul câştigător a fost cel din comuna Ţepu, judeţul Galaţi. El a fost prezentat astfel de către juriu:

 Biblioteca – centru de informare, consiliere şi orientare şcolară şi profesională a tinerilor – Porţi deschise către viitor isi propune organizarea unui centru de informare pentru tineri in domeniul consilierii si orientarii scolare si profesionale, care sa initieze si sa dezvolte o serie de activitati specifice, utilizand metode moderne bazate pe tehnologiile informatiei si comunicatiilor şi cu implicarea comunitatii.

Iar obiectivul acestui proiect, aşa cum a fost el scris în aplicaţie este:

Organizarea, în cadrul bibliotecii comunale, a unui centru de informare a tinerilor în domeniul consilierii si orientarii scolare si profesionale care sa initieze si dezvolte o serie de activitati specifice, utilizând metode moderne bazate pe TIC si implicând comunitatea, în ansamblul ei ar constitui un raspuns coerent si operativ la nevoia asteptarile tinerilor, parintilor, cadrelor didactice si a altor membri ai comunitatii în ceea ce veste accesul la o serie de informatii si instrumente credibile si direct utilizabile din domeniul informarii, consilierii si orientarii scolare si profesionale (în prezent absente).

Sună foarte bine ce vor să facă cei din Ţepu. Sper să reuşeasca. Felicitări şi spor la muncă!

M-am uitat şi eu în fugă peste proiecte, înainte să mă uit la decizia juriului şi mi-am ales trei dintre ele. Pe lângă cel din Ţepu mi-au mai plăcut cel din comuna Madaraş, judeţul Bihor şi cel din comuna Nufărul, judeţul Tulcea. 

Cel din Madaraş vrea să creeze o punte de legătură între generaţii, sa recupereze o experienta locala care altfel în câtiva ani se va pierde, si pe de alta parte sa implice generatia tânara , prin intermediul bibliotecii într-un curs de istorie traita. Mi-a plăcut mult ideea dar se poate ca ei să nu o fi argumentat suficient de bine. Oricine şi-a ascultat bunicul vorbind despre perioada războiului ştie cât de valoroasă este o asemena poveste… 

Cel din Nufărul doreşte să prelungească orele de dirigenţie. Coordonatorii proiectului organizeaza un club in care copiii vor fi incurajati, instruiti si indrumati sa se exprime cu ajutorul tehnicii de calcul, a internetului, a mijloacelor audio-video, avand de fiecare data drept suport subiecte abordate in orele de dirigentie. Şi aici ideea e bună dar, din câte am văzut pe fugă, bugetul e foarte ciudat întocmit.

Ambele proiecte mi se pare că au potenţial. Dacă cei care le-au propus au primit de la juriu observaţii sau punctajul primit pe secţiuni şi pot vedea unde anume au pierdut din punctaj, i-aş încuraja să încerce să le îmbunătăţească şi să le retrimită.   

 Cam atît luna aceasta. Mai sunt 11 zile până la termenul limită de trimitere a propunerilor pentru luna aprilie. Spor la treabă celor care vor să aplice!

Anca, când o să ştiţi dacă va mai continua acest concurs? 

4 Răspunsuri

  1. Draga Claudia , multumim pentru aprecierile pentru proiectul Madarasului, colega noastra a spus ca si daca nu va castiga tot va incerca sa faca ceva. Am lucrat oarecum impreuna, asa ca daca nu a fost suficient argumentat e si vina mea. Si mie mi-a placut ideea si am gasit-o impreuna cu colega mea, gandindu-ne ca in afara de a invata sa foloseasca tehnologia, copiii nostri trebuie sa invete sa cunoasca , sa respecte si sa comunice cu generatiile adulte.

    Nu am apucat sa citesc celelate proiecte, am fost ocupati cu conferinta nationala de la Oradea, Felix. Dar ca de obicei decizia e cea corecta.

  2. Delia,

    da-mi de stire daca planuiti sa retrimiteti proiectul. Mi-ar face placere sa ma uit peste el mai cu atentie si sa va trimit comentariile mele.

    De asemenea, cum a fost la conferinta? Deocamdata nu am gasit nimic online. Poti sa ne dai niste detalii?

  3. Nu putem sa-l retrimitem ,dar te rog sa te uiti peste el si sa vedem ce nu a fost complet, cum ar fi trebuit motivat, ce crezi tu ca lipsea.

    Despre conferinta , desigur , pot sa fac o trecere in revista, doar ca azi mai avem o zi grea , avem dcernarea Trofeului Biblioteca , pentru cea mai buna biblioteca publica din Bihor.

  4. Delia,
    Ti-am trimis mail cu parerile mele despre proiect. Scuze de intarziere.

Comentariile sunt închise.

