Biblioblog

Biblioteca Universităţii din Piteşti are un blog în care îşi propune să publice informaţii despre bibliotecă şi evenimente sau informaţii în legătura cu lumea bibliotecilor.

6 Răspunsuri

  1. Multumesc de semnalare…Interesant blog dar am o nelamurire legata de deea infiitarii lui. Cei de la biblioteca spun:
    „In cadrul acestui blog vor fi afisate informatii despre biblioteca, evenimente locale si nationale in domeniul biblioteconomiei, vor putea exista discutii despre anumite subiecte si se va putea raspunde cititorilor.
    Asteptam intrebarile, raspunsurile, comentariile si, nu in ultimul rand, sugestiile dv. „

    Eu, ca student sau profesor de alta specialitate decat biblioteconomia, de ca as fi interesat de „evenimente locale si nationale in domeniul biblioteconomiei”? Ca sa nu mai spui ca posturile de pana acum asta contin… Un blog pentru bibliotecari difera mult de un blog pentru cititori. Si invers. Nu cred ca e foarte amuzant sa faci un amestec intre ele. Singurul subiect care chiar ar merita astfel abordat este colectia bibliotecii: ce e nou, ce nu mai e de actualitate s.a. Dar daca vrei sa ai utilizatori ai bibliotecii care sa comenteze, sa iti trimita sugestii trebuie sa ai pe blog lucruri care sa ii intereseze. Intreaba-i ce parere au despre biblioteca nu ii bombarda cu informatii care lor nu le trebuie. Vin pe blog, citesc si isi dau seama ca e pentru bibliotecari mai mult, asa ca pleaca si … e greu apoi sa ii mai aduci inapoi.

    In rest… Bafta multa!

  2. Ce rea esti Claudia🙂
    Oamenii sunt la inceput, se lamuresc ei cu timpul ce vor sa fie si sa faca. Deocamdata nu au informatii interesante nici pentru bibliotecari deoarece majoritatea textelor sunt preluate de prin alte parti. Cred ca sunt in teste.
    In rest, cred ca ai dreptate. Au succes blogurile monotematice care insista in a castiga cititori cu un singur profil. Cum este, de exemplu, in acest moment, blogul dlui Dan Matei ( http://poliptic.wordpress.com/ ) care concureaza sa fie, dupa parerea mea, cel mai bun blog profesional.

  3. Eu speram ca sunt doar critica nu si rea. Am sa mai lucrez la cautarea tonului potrivit data viitoare.

    Mi-ar place si mie sa cred ca se vor lamuri in timp cum sa foloseasca blogul mai bine dar cred ca sansele ca ei sa faca asta singuri, fara critica din afara, sunt foarte mici. Din experienta mea cu folosirea tehnologiei adeseori oamenii, daca nu le iese din prima ce doresc sa faca, reunta. Am vazut multe bloguri si forumuri abandonate sau lasate sa mearga din inertie din aceasta cauza.

    Blogul lui Dan Matei este un blog foarte bun. Pacat ca deocamdata nu gaseste oameni cu care sa poarte discutii. De exemplu la ultimul lui post mi-ar place sa asist la o dezbatere…Dar ce sa-i faci …e cam greu ca indexarea sa concureze cu Euro 2008, vacanta s.a.m.d

  4. Interesant este ca au sau incearca sa-si faca bloguri bibliotecile sa zicem asa de registru minor, cele din provincie, nu bibliotecile vedete din capitalele culturale. Primul blog efectiv de biblioteca pe care l-am vazut eu era al unei biblioteci comunale, cred ca de prin Ialomita, nu mai imi amintesc acum adresa lui.
    Are blog un bibliotecar scolar si un profesor de liceu care preda documentaristica, insa nimeni de la facultatile de biblioteconomie, dupa cate stiu eu.
    Are blog biblioteca judeteana din Valcea si cea din Covasna, dar nu au bibliotecile universitare de prestigiu (mai putin Timisoara care are un blog dedicat clasificarii). Biblioteca Metropolitana din Bucuresti are un blog dar facut experimental de un grup de studenti de la comunicare, deci din afara bibliotecii.

    Am urmatoarele ipoteze:

    1. periferia este intotdeauna mai creativa decat centrul care este mai inapt pt a adopta noutatile

    2. scoala de biblioteconomie romaneasca este atat de slaba incat domeniul se reformeaza cu oameni din afara domeniului

    3. biblioblogul este o moda (aparent) facila care prinde la cei care nu au alte mijloace mai complexe pentru a-si face cunoscuta activitatea

  5. Ipotezele sunt foarte la locul lor.
    1.periferia are nevoie de noutati pentru ca sa se apropie de centru, care e prea ocupat ca sa o bage in seama.
    2.mie scoala de biblioteconomie mi se pare , dispersata, nu slaba.
    3.la capitolul comunicare, biblioblogul ajuta, dar mi se pare mai eficient sa colaborez cu un blog deja operational, decat sa-mi fac eu unul mic si anonim.

  6. Marin, mai e altmarius cu blogurile lui culturale:) El e central şi reprezintă BM.

    În principiu blogul este un instrument care dă voce celor neascultati. Din moment ce totul se petrece in centru cei de aici stiu tot ce misca. E cumva normal ca cei din tara sa fie mai interesati sa comunice, sa afle noutati decat cei din centrele mari. M-ar interesa foarte mult blogul bibliotecii din Ialomita daca reusesti sa-l gasesti.

    Apoi blogul are nevoie de o comunitate careia sa i se adreseze si asta se obtine de obicei mai usor in comunitatile mici.

    In centrele mari deciziile se iau de sus în jos aşa că dacă şeful spune că se trage Internet se trage şi gata…bibliotecarii nu trebuie să fie interesaţi de asta. În bibliotecile mici, dacă se pune Internet este de obicei pentru că bibliotecarii îşi doresc asta. De aici până la a face un blog e o distanţă mai mică decât de la „că aşa zice şefu”.

    Despre scoala de biblioteconomie…mi se pare foarte buna observatia ta ca nu avem profesori care sa aiba blog. Evident că se poate evoca lipsa de timp dar măcar câteva bloguri tot trebuiau să existe…

Comentariile sunt închise.

