Marketing de bibliotecă

În Valencia au apărut pe străzi panouri mari de publicitate care fac reclamă bibliotecii publice. Sunt evidenţiate serviciile variate pe care le oferă biblioteca printre care Internet gratis WiFi, reviste şi ziare, filme. Din discuţiile pe care le-am avut cu oamenii de pe aici (potenţiali utilizatori) mi-am dat seama că mulţi nu ştiu ce alte servicii în afară de fondul de carte poate oferi biblioteca, iar unii nu sunt pregătiţi să folosească serviciile noi. Aşa poate fi înţeles şi sloganul „muy cerca de ti”, adică toate acestea sunt foarte aproape de tine, la dispoziţia ta şi tu poate nici nu ştii. Se combate astfel „îndepărtarea” de bibliotecă.

În paranteză fie spus, e frumos şi faptul că „bibliotecarul” din reclamă este un băiat, meseria de bibliotecar fiind feminizată şi în Spania.

5 Răspunsuri

  1. Marin eu mă gândeam că e cititor nu bibliotecar:) Dar nu pentru că e bărbat ci pentu că e tânăr. Şi aşa se poate observa cum aşteptările generale cu privire la bibliotecari sunt că ei trebuie să fie ele – femei trecute de prima tinereţe😀

    Foarte bună reclama!

    În colţul din stânga jos al afişului este un număr de telefon. La acel număr se oferă informaţii despre biblioteci? Ai idee?

  2. Excellent poster🙂
    here are some other ex.’s

  3. one more

  4. Sunt bune si cele prezentate de Marius. Si e usor sa iti dai seama ca nu cum faci reclama e problema…ci la ce. Mai toate posterele prezentate de Marius se refera la noua tehnologie din biblioteca…Posterul din Valencia inglobeaza tehnologia cu celelate programe oferite de biblioteci:) si mi se pare mai usor de inteles de catre cei pentru care biblioteca e doar un depozit de carti.

  5. Da, Claudia, am cautat si la acel numar se ofera informatii si despre biblioteci. Se numesc „informatii de 010” si aici poti sa afli despre: formalitati si documentatie pentru a realiza ceva care are legatura cu institutiile municipale, despre concursurile organizate de primarie sau activitatile culturale, informatii despre institutiile sau echipamentele municipale cum ar fi parcurile (localizare, orar, etc), Programul este de la 8 la 21 iar convorbirea are valoarea unei convorbiri urbane.

Comentariile sunt închise.

