Se caută o imagine!

Caut (destul de disperată) o imagine care să fie reprezentativă pentru bibliotecile din România şi care să însoţească articolul Are vreun viitor biblioteca în România? tradus în engleză şi revizuit. Articolul va fi publicat într-o foaie a departamentului în care studiez intitulată CI Lab Notes . Ar fi de preferat dacă fotografia vă aparţine sau aveţi dreptul de a o publica.  Evident că sursa imaginii va fi menţionată.

Dacă aveţi imagini care credeţi că prezintă biblioteca aşa cum e ea: cu bune dar şi cu rele, vă rog (frumos de tot) să le trimiteţi pe adresa grupulprolibro@gmail.com sau să postaţi aici linkul spre ele cât mai repede. (Menţionaţi şi dacă sunteţi de acord cu postarea imaginii în contul de pe Flickr al grupului Prolibro). Sâmbătă, 2 august, la ora 18.00 o să vă spun care dintre ele mi se pare mai potrivită.

Mulţumesc.

18 Răspunsuri

  1. E foarte complicata solicitatarea ta! Totusi in dorinta de a oferi un ajutor cat de mic imi permit sa fac o sugestie.

    O imagine care mie mi-a placut, dar nu stiu daca este reprezentativa cu adevarat pentru bibliotecile romanesti (ca o divagatie: mi-e si teama sa ma gandesc ce ar putea fi reprezentativ in prezent pentru ele) este cea folosita pentru afisul de la Conferinta ANBPR de la Oradea 17-18 aprilie 2008.

    Acum, despre conditiile de utilizare ale acestei imagini nu stiu nimic. Mai mult decat atat, maine abia o pot scana direct de pe afis pentru ca il am in birou. Asta daca ti se pare o idee cat de cat buna sa preiei o astfel de imagine dupa un afis. Pe net nu am gasit-o, iar site-ul ANBPR este in reconstructie.

    Altceva chiar ca nu imi vine in cap :))

  2. Multumesc Corina de raspuns. Esti singura care mi-a dat macar o sugestie. ANBPR-ul tot nu merge asa ca mi-ar prinde bine daca ai putea sa scanezi si sa-mi trimiti afisul.

    In legatura cu ce e reprezentativ pentru bibliotecile noastre…cred serios ca trebuie sa ne gandim la acest aspect. Marin imi sugerase sa pun o imagine cu BCU dar nu vreau pentru ca ar face referire doar la un numar mic de biblioteci romanesti…Tind sa cred ca o imagine dintr-o biblioteca cat de cat aranjata de la sat sau o sala de lectura de la o judeteana ar fi niste solutii bune, mai ales daca s-ar vedea si un monitor ceva🙂 dar n-am de unde sa o iau.

  3. Cum vi se pare imaginea aceasta de la biblioteca judeteana Valcea?

    Dar de aceasta de la biblioteca publica Voineasa, Valcea?

  4. Claudia, desi e destul de evaziv ceea ce soliciti tu, incerc sa te ajut. nu stiu si nu pot sa anticipez ce ar trebui sa sugereze fotografia care iti trebuie. iti atasez cateva fotografii de la biblioteci publice locale din judetul Valcea, poate gasesti printre ele ceva care sa „spuna” ca acestor biblioteci „nu le e boala sanatoasa”;
    de asemenea, poate gasesti ceva care te intereseaza pe http://www.bibliotecivalcene.ro ; nu am introdus date pentru toate bibliotecile, dar poti vedea interioare si exterioare de biblioteci dand clik pe:
    http://www.bibliotecivalcene.ro/biblioteca_detalii.asp?b=30
    http://www.bibliotecivalcene.ro/biblioteca_detalii.asp?b=79
    http://www.bibliotecivalcene.ro/biblioteca_detalii.asp?b=15
    http://www.bibliotecivalcene.ro/biblioteca_detalii.asp?b=62
    http://www.bibliotecivalcene.ro/biblioteca_detalii.asp?b=85
    http://www.bibliotecivalcene.ro/biblioteca_detalii.asp?b=20
    Aceste fotografii pot fi publicate fara opreliste (sunt realizate de mine). Daca vrei imagini mai „pozitive”, da de stire.
    „Succesuri pe ramura”!
    Valentin Smedescu
    (B.J. Valcea)

  5. Pentru ca este vorba de viitor şi e frumos să fim optimişti poate că s-ar potrivi o imagine care să ilustreze faptul că există posibilităţi şi perspective. (Eu aşa sper.)

    Sau poate pui faţă în faţă două imagini contrastante.

    E greu de spus fără a cunoaşte integral articolul. Tu ştii cel mai bine ce se potriveşte.

    Pentru orice eventualitate, dacă ai timp, uită-te şi pe pagina noastră web

    http://www.bibliotecamm.ro

    există acolo imagini pentru fiecare secţie în parte.

    Dacă cumva îţi este de folos vreo imagine, noi ne bucurăm

  6. Gata! Am inteles! Iti trebuie o fotografie chiar dintr-o biblioteca!

    Sugestia mea inseamna ca nu era foarte potrivita, dar totusi daca am promis ca o postez, uite ca o si fac: http://www.flickr.com/photos/50935563@N00/2721465931/

    Acum ca am inteles cum sta treaba, cred ca BCU poate fi o idee buna. Din cate stiu eu, BCU, ramane un deziderat pentru multe alte biblioteci din tara, publice ori ba.

    Asta nu inseama ca e singura care poate face obiectul atentiei tale.

  7. Multumesc de raspunsuri. Mi-a trimis si Valentin Smedescu cateva imagini. Ma mai gandesc pe care sa o aleg si va dau de stire.

    Ioana, biblioteca din Baia Mare, ca BCU sau biblioteca UMF Cluj si inca cateva sunt cateva flori care speram noi sa aduca primavara. Cred ca vor reusi sa o aduca intr-un final (altfel m-as reorienta profesional) dar, cum am spus si in articol, trebuie ca acum sa existe o viziune cat de cat unitara asupra cum se va face acest lucru. O imagine plina de speranta in legatura cu viitorul bibliotecilor e nerealista nu numai pentru ca nu avem siguranta ca factorii de decizie vor ajuta bibliotecile dar si pentru ca nu stim cum vor arata bibliotecile peste 10 ani. Trebuie sa avem mare grija ce ne dorim…asa ca, ce ar fi sa incepem facand o evaluare corecta a ceea ce avem in acest moment?

  8. Am trimis o imagine pe adresa : grupulprolibro@gmail.com

    Sper ca a ajuns la dvs.

  9. Primit. Multumesc.

  10. Multumesc celor care mi-au raspuns. Cererea mea era cam neclara pentru ca nu prea stiam cum poti pune intr-o imagine o situatie atat de complexa ca a bibliotecilor noastre. Nu cautam o imagine a ideii de biblioteca ci a bibliotecii fizice asa cum e ea acum. Imaginea pe care am ales-o si am trimis-o impreuna cu articolul este cea a bibliotecii din Voineasa
    Imaginea prezinta o biblioteca de la sat „mai aranjata” dar care e totusi foarte trista. Parca asteapta ceva, pe cineva… Costumul acela national intr-un colt de biblioteca este mai aproape de carti si deci de noi decat laptopul care „face pe seful”. Sunt foarte curioasa sa vad cum va fi privita aceasta imagine de cei de aici.

    Din nou multumesc tuturor pentru ajutor.

  11. Dileme precum a ta am avut si eu knd am inceput sa adun date despre bibliotecile din Valcea, pentru http://www.bibliotecivalcene.ro.
    Desi le stiam cum arata, knd am inceput sa fac poze m-am ingrijorat putin ca urma sa arat bibliotecile in toata …goliciunea lor. M-am repliat repede: nu serveste nimanui sa cosmetizam un adevar dureros. Knd am realizat poza de la Voineasa, primul impuls a fost sa o rog pe bibliotecara sa mute de acolo cuierul cu costumele traditionale. Apoi m-am gandit ca nu e corect sa le mute doar pentru nu a aparea in foto. Laptoul din imagine era numai temporar in decor, il adusesem eu de la Biblioteca Judeteana Valcea, probabil de-aia „face pe seful”…
    Va salut pe toti!
    Valentin Smedescu

  12. Cateva imagini se pot gasi si la http://gyvk.ro/index.php?lang=ro . Site-ul este inca in constructie, dar fotografiile se pot folosi.

  13. de ce nu faci un montaj? nu e Romania tara contrastelor? un colaj in care sa combini luxul coplesitor si recuperator al aulei BCU Bucuresti ( http://bcub.ro/continut/aula/redes_aula_29iunie2007.html ) cu stilul modernist si extravagant utilizat la arhitectura unor biblioteci din tara (inclusiv bib. nationala http://www.romanialibera.ro/index.php?page=17&image=foto/117/116731/big_116731_1.jpg ) si cu aerul de spatiu abandonat al unor biblioteci.

  14. Draga Claudia,

    Cine va stinge „lumina” pe acest Pamant o va stinge de la un intrerupator aflat intr-o biblioteca publica. Pentru ca acea persona va cauta in memoria timpului o cale de salvare.
    Ai mare dreptate cand constati ca banii publcii sunt cheltuiti fara rost pein infiintarea de noi centre de informare, cand, de fapt, acestea exista incepand cu prima biblioteca publica deschisa la Atena acum 2600 de ani ! Aici este asigurat accesul liber si gratuit a tuturor membrilor comunităţii la informaţie şi lectura.
    Cand se va constientiza, in Romania, ca singura institutie care asigura accesul la orice informatie, din orice domeniu este biblioteca publica, atunci vom inregistra si o evolutie in ansamblu a comunitatii romanesti. Pana atunci ne vom plange permanent ca nu romanii nu sunt informati, ca nu stiu ce sa faca intr-o situatie sau alta. Vezi cazul recent al inundatiilor din Moldova. Procedurile existau, dar cum a asigurat primarul, consiliul local accesul la cunoasterea lor ?! Ce-a facut bibliotecarul public in acest sens ?!

    Sergiu Gabureac

  15. @Valentin
    Mi se parea mie mai de la oras laptopul ala🙂

    @Magda
    Din cat am apucat sa vad pe situl vostru aveti o bibloteca foarte cocheta. Felicitari!

    @Marin
    Colajul se va produce in mintea celor care stiu gardul vopsit dupa care ne ascundem. Nu suntem singurii care practicam biblioteconomia de parada.

    @Sergiu
    Cum putem ajuta la constientizarea importantei bibliotecilor cand, vorba ta, „ce-a facut bibliotecarul public in acest sens?” De unde incepem?
    Nu cred ca e doar vina societatii sau a statului…de la un punct incolo e vina noastra, a tuturor si a fiecaruia. E mult mai usor sa asteptam sa se rezolve singura problema decat sa punem si noi umarul…Cand nu ai idee care ar fi solutia buna poate fi de inteles o astfel de atitudine dar cand e foarte clar spre ce trebuie sa se indrepte biblioteconomia noastra ce scuza mai aveam sa nu ne implicam?

  16. Claudia,
    Nu stiu sigur daca mai este de actualitate problema cu imaginea; dar ofer si eu o alternativa pe blogul strict dedicat Bibliotecii Metropolitane (foarte recent deschis), la adresa http://altmarius2.weblog.ro
    Apropo, ce se intimpla cu „Gindeste in stil metropolitan”? De ce a devenit blog protejat – mi-am uitat parola si username-ul, si acum nu-l mai pot accesa, nici in citire.

  17. Se anunta foarte bun blogul altmarius2!!! Bravo Marius!

    Vazusem seria dspre biblioteca metropolitana pe altmarius si chiar vroiam sa scriu despre ea aici.
    Nu stiu daca te mai ajuta cineva de la biblioteca pentru a sustine acest blog dar eu zic ca ar merita o investitie de timp mai serioasa. Ar ajuta foarte mult imaginea bibliotecii.

    In legatura cu „Gandeste…” am vazut si eu zilele trecute ca nu mai poate fi accesat. Nu am idee ce s-a intamplat.

  18. Sunt sustinut moral in cele doua bloguri: o parte din materiale sunt preluate de pe blogul oficial al Bibliotecii sau din revista Bibliotecii.

Comentariile sunt închise.

