Participare la Congresul IFLA 2008

Octavia Luciana Porumbeanu, lector in cadrul Catedrei de Biblioteconomie si Stiinta Informarii, Universitatea din Bucuresti (CV aici) ne-a transmis urmatoarea informare despre experienta avuta in Canada:

Am stat in Canada timp de doua saptamani. Am fost la Toronto, Montreal, Ottawa si Quebec. Intre 9-14 august am stat in Quebec si pot sa spun ca din punctul de vedere al locului unde a avut loc congresul, acest oras a fost alegerea perfecta. Organizarea propriu-zisa a congresului, de asemenea, a fost foarte buna in opinia mea. Nu acelasi lucru il pot spune despre festivitatea de deschidere, despre seara culturala sau despre receptie. Am fost dezamagita. Chiar si la congresul de anul trecut din Africa de Sud aceste momente au fost la un nivel mai ridicat. In privinta sesiunilor la care am participat si am ascultat prezentari ale unor lucrari, pot sa amintesc Management and Marketing , Statistics and Evaluation and Library Theory and Practice; Information Literacy with Academic and Research Libraries; Knowledge Management; Reference and Information Services. Si bineinteles, am participat la sesiunea Sectiunii Health and Biosciences Libraries in cadrul careia am prezentat o lucrare impreuna cu Bruce Madge, presedintele CILIP din Regatul Unit. Lucrarea, intitulata The art of medicine – visualizing medicine from Vesalius to MRI, se gaseste si poate fi accesata pe site-ul IFLA. In ceea ce priveste vizita la biblioteca, eu am ales o biblioteca medicala, Bibliotheque AstraZeneca des Sciences de la Sante, unde ni s-a facut o primire si o prezentarea foarte frumoasa a bibliotecii si bineinteles turul acesteia.

Participantii la congres au avut posibilitatea sa mearga si in cateva excursii precum cea in care au putut fi vazute balene in Charlevoix, sau cea pe Coasta Beaupre, la cascada Montmorency si pe Insula Orleans sau cea intr-un sat de indieni Huron.

Consider ca orice bibliotecar sau orice profesionist din domeniul biblioteconomie si stiintei informarii, indiferent de titulatura postului pe care il ocupa, ar trebui macar o data sa participe la un congres IFLA, deoarece este o experienta deosebita. In primul rand, va afla ultimele dezvoltari in domeniu, directia in care se indreapta acesta, dar, de asemenea, va avea ocazia de a cunoaste colegi din intreaga lume care lucreaza in structuri de diferite tipuri si care provin din culturi diverse. Pot spune ca acest congres IFLA care s-a desfasurat la Quebec este printre cele care mi-au lasat cele mai frumoase amintiri.


