Concursul de Participare Comunitară pentru luna iulie

Cele 5 proiecte înscrise în CPC pentru luna iulie au fost postate pe situl biblioteca.ro. M-am uitat un pic prin ele şi am fost plăcut impresionată de programele pe care le propun:

Vreau să ştiu, vreau să navighez Biblioteca municipală Câmpulung Muscel este o reluare a propunerii de luna trecută. Nu am înţeles prea bine ce aduce nou în această lună.

„Moştenirea plaiurilor muscelene – conservare şi promovare prin intermediul noilor tehnologii ” tot Biblioteca Municipală Câmpulung Muscel. Ideea e interesanta dar nu este scris de ce este aşa importantă această conservare pentru comunitate. La una dintre discutiile de la IFLA s-a discutat despre coleţia de imagini pe care Library of Congress le-au pus pe Flickr şi s-a subliniat foarte mult faptul că alegând un loc din spaţiul virtual deja populat de utilizaori pentru a îşi expune colecţia s-a reuşit aducerea ei în atenţia oamenilor de pretutindeni. Mai mult decât atât nonutilizatorii bibliotecii au contribuit cu informaţii suplimentare la îmbogâţirea colecţiei. Poate că e o idee de care merită ţinut cont.

Internet, comunicare, lectură – biblioteca judeţeană Brăila Ideea de a oferi wireless în comunitate nu e rea în sine dar dacă nu e prezentată şi nevoia comunităţii care cere acest lucru mi se pare doar un moft.

Copilul din spatele ochilor – biblioteca judeţeană Iaşi propune un program prin care să sensibilizeze comunitatea în legătură cu persoanele cu sindromul Down. Problema este foarte delicată. Da, este nevoie de astfel de programe în comunităţile noastre însă trebuie să ne gândim bine cum anume vrem să le realizăm. Sincer eu nu aş vota un proiect care are printre rezultate promovarea unui astfel de CD în grădiniţele şi şcolile normale din Municipiul Iaşi. CD-ul ar trebui să cuprindă pentru fiecare copil cu sindromul Down participant la proiect, date despre aptitudinile şi performanţele sale precum si activităţi desfăşurate în procesul educativ-ului în scopul informării elevilor asupra dizabilităţilor copiilor cu sindrom Down dar şi a calităţilor acestora. Numai mie mi se pare că atitudinea şi tonul folosit când se vorbeşte despre cei pe care cică vrea să îi ajute acest program este jignitor şi superior? Dacă chiar se vrea ajutarea acestor copii poate ar merge o abordare a utilizării tehnologiei cum este sugerată în acest articolul.

Biblioteca pentru toţi – Biblioteca spitalului judeţean de urgenţă Zalău. Acest program  mi-a plăcut în mod deosebit. E foarte interesant că am ascultat la IFLA o prezentare a unui proiect oarecum smilar realizat în spitalele din Paris. Claude Guerin a vorbit săptămâna trecuta despre cititul în spitalele din Paris (Reading in hospitals and Information and Communication Technologies – din păcate textul articolului prezentat nu este încă postat pe situl IFLA) Există unele diferenţe între cele două programe: în Paris cărţile erau pentru pacienţi şi dacă unul dintre ei cerea o anumită carte, prin împrumut inter sau intra biblioteci o primea în cel mult 48 de ore. La Zalău cărţile sunt doar pentu cei care stau în zona spitalului nu şi pentru pacienţi – n-am prea înţeles de ce. La Paris calculatoarele cu internet au fost foarte apreciate de pacienţii spitalelor…spre surprinderea unor colegi de-ai nostri francezi.

Luna aceasta votul meu merge la Zalău pentru idee şi sper ca până îl vor pune în practică să îi mai aducă unele îmbunătăţiri necesare.

3 Răspunsuri

  1. Juriul a decis ca Biblioteca pentru toti, este castigatoare CPC pe luna iulie.

  2. Proiectul de la Zalau ii are in vedere nu numai pe pacienti, ci chiar si pe vizitatorii lor.
    Acestia se vor bucura de acces atat la centrul de imprumut, cat si la minicentrul de internet: 2 calculatoare obtinute prin proiect + 1 calculator existent in biblioteca spitalului.
    Daca exista si alte idei, imbunatatiri, propuneri, sugestii referitoare la acest proiect sau la altele, cu cea mai mare placere va asteptam pe biblioteca.ro.

  3. Anca, eu ma refeream la a doua parte din proiect unde, din cate am inteles se vorbeste de imprumut carte doar pentru cei care stau in zona spitalului si sunt inscrisi la biblioteca. Cel putin asa am citi eu in proiect:
    „Proiectul va furniza Bibliotecii Spitalului Judeţean de Urgenţă Sălaj tehnologia electronică necesară dezvoltării serviciilor publice, pentru a deveni o bibliotecă modernă, oferind acces gratuit la Internet pacienţilor (adulţi, copii) internaţi în Spitalul Judeţean de Urgenţă Sălaj, aparţinătorilor acestora, studenţilor şi cadrelor medicale.
    Prin acest proiect se intenţionează şi deschiderea unei filiale a BJS care va oferi grupului ţintă acces gratuit la Internet prin cele două calculatoare care vor fi achiziţionate şi posibilitatea tipăririi sau salvării informaţiei, precum şi împrumutul de carte utilizatorilor care locuiesc în cartierul în care îşi are locaţia SJU .”

    Am sa incerc sa intru si le biblioteca.ro sa las un mesaj. Cred ca am articolul de care pomeneam pe un CD primit de la conferinta si am sa-l pun acolo. Spor!

Comentariile sunt închise.

