Imaginea bibliotecii

Antonio Momoc posteaza un mesaj din care nu prea am curajul sa contrazic nici macar un cuvant. In comentarii apare cineva care spune ca are o lucrare despre bibliotecile publice din Romania, poate incearca careva sa o obtina si sa ne spuna despre ce e vorba.

12 Răspunsuri

  1. Am intrat pe Antonio Momoc, si am incercat sa las un mesaj – din pacate, se pare ca in ultima vreme astrele care coordoneaza Internetul mi se interpun, si asa cum la ProLibro, nu ma mai pot loga, nici acolo nu am putut lasa mesajul.

  2. Marin, chiar nimic nu crezi ca poti sa contazici? Nici macar faptul ca domnul asistent universitar se refera la bibliotecile universitare si academice ca la biblioteci publice? Or fi ele biblioteci ale institutiilor publice dar de cele mai multe ori bugetul lor este mai mare ca cel al bibliotecilor publice (exceptie facand biblioteca Metropolitana). In plus rolurile lor si publicul deservit difera destul de mult.

    Confuzia este si nu este foarte grava. Insa realitatea prezentata doare si nu poate fi ignorata.

    @altmarius
    Si eu am incercat sa las un mesaj si nu mi-e clar daca asteapta sa fie moderat sau s-a pierdut.

  3. Cred ca m-am exprimat gresit. Era vorba ca nu pot contrazice nici una dintre critici. Adica bibliotecarii (nu toti, slava Domnului!) se comporta uneori ca niste functionari care par obligati sa-si faca treaba si trebuie sa le multumim ca si-o fac. Si a doua, ca bibliotecile romanesti pun la dispozitia mediului academic putine facilitati si exista o neincredere reciproca intre biblioteca si cercetatori/studenti.
    Si daca e sa vorbima asa, poate ca noi gresim cand spunem biblioteci publice/biblioteci academice. Poate ar trebui sa fie biblioteci publice/cu acces restrans/private si biblioteci generale (sau enciclopedice)/academice/specializate.

  4. Din pacate, articolul facea niste generalizari absolute, si unele clar in necunostiinta de cauza… Este evident ca UNII bibliotecari se comporta ca niste functionari, dar nu TOTI. Foarte multi isi practica meseria (vorbesc de Romania) din pasiune, altfel salariile ridicole i-ar duce pe alte traiectorii. Ca exista si oameni care nu se pricep sa faca altceva, si sunt cazuti in aceasta meserie este adevarat – dar nu GENERAL.
    In ceea ce ma priveste, toate serviciile puse la dispozitie (si sunt destule) sunt absolut gratuite! In plus, ca biblioteci publice, nu suntem decit noi, Nationala si pedagogicele…

  5. asta spun si eu ca nu toti, dar omul nu spune ca ar fi toti. el povesteste despre ceea ce a intalnit.
    si, cum a mai fost semnalat pe aici, altii sau intalnit cu lucruri asemanatoare. de unde rezulta ca „in general” ceva nu e bine chiar daca in anumite cazuri si in anumite privinte e totul ok.

    in ce sens folosesti tu cuvantul „publice”?

  6. Cursuri despre cum ar trebui respectate legile sunt necesare celor din administratia publica.
    Cursuri de crearea imaginii , mentinerea ei si comunicare, ar fi foarte bune. Doar ca administratia locala nu ar finanta , pentru bibliotecarii comunali astfel de cursuri, abia ii trimit la cursurile de calificare.
    Deci ne intoarcem la aceiasi administratie care ar trebui educata. Ce facem?

  7. Sunt totusi doua probleme diferite.
    Prima e administraţia şi despre asta se vorbeşte şi pe biblioteca.ro. A doua ar fi totuşi conţinutul cursurilor de calificare. De ce nu intra cursurile despre crearea imaginii bibliotecii la cursuri de calificare? Se ştiu atât de bine lucrurile acestea că nu merită repetate? Ştiu că sunt multe lucruri care trebuie învăţate la aceste cursuri dar spuneşi-mi voi, cei care participaţi la ele(sau le organizaţi), în ce măsură vă mulţumeşte conţinutul lor?

  8. Scuze , am gresit eu topicul la care am dat raspunsul.
    Era pentru educatia continua.

  9. Mai vorbim pe tema asta…inca multi ani…

  10. Cred ca bine daca incepem sa vorbim despre asta…poate incepe cineva sa ne si auda:)

  11. Da… am citit mesajul domnului Antonio, dar tendinta de a generaliza partile negative si experientele neplacute din respectivele biblioteci universitare si academice, cu trimitere la intreg sistemul de biblioteci publice, este oarecum exagerata. E adevarat, insa, ca decalajul pe care il resimt cei care au experienta studiului in biblioteci straine este mult mai perceptibil atunci cand se intorc (la studiu si cercetare) pe meleaguri natale… Din pacate, atitudinea „functionareasca” a unor angajati din unele biblioteci va mai reprezenta subiect de discutie si de acum incolo, probabil pana cand vocatia profesiei si remuneratia isi vor gasi locul propice unei manifestari sanatoase; asistam si acum la situatii in care bibliotecari cu vocatie refuza cu obstinatie sa dea curs invitatiei „binevoitorilor” care spun ca „daca nu va convine salariul de bugetar, mergeti si cautati-va altceva mai banos in alta parte”, iar in cealalta extrema, persoane angajate in biblioteca, carora le lipseste vocatia si interesul, placerea si responsabilitatea lucrului cu oamenii, cartile si informatia in general.
    Si daca tot se vorbea de imaginea bibliotecii, iata, din alt punct de vedere, cum se prezinta unele biblioteci propriilor comunitati pe care le servesc: http://throughlifelightandlens.blogspot.com/2008/10/ieirea-din-ntunericul-necunoaterii.html

  12. 🙂 Faine imagini. Uitandu-ma la ele mi-am adus aminte de o imagine pe care o gasesti la
    http://www.boston.com/bigpicture/2008/10/lighting_up_the_night.html. Ultima dintre ele…Si ma gandeam daca ar fi posibil sa avem asa ceva la noua biblioteca nationala…dupa ce o termina…

Comentariile sunt închise.

