O biblioteca publică la 10 luni după mutarea într-o clădire nouă

…în State.

Este vorba despre biblioteca de care pomeneam într-un post anterior despre care ne-au povestit astăzi directoarea de la secţia pentru adulţi şi cea de la informatică (IT). Dânsele au prezentat biblioteca dpdv al tehnologiei şi utilizării ei. 

Mutarea într-o clădire nouă a permis creşterea numărului de calculatoare pentru public de la 13 la 90, semnal puternic wireless, servicii noi pe langa printare, inscriptionare de CD-uri şi DVD-uri şi scanarea. A fost creat un loc special pentru adolescenţi unde, la fel ca şi secţia pentru copii sunt calculatoare cu software şi filtre pentru internet corespunzătoare vârtei celor din acea secţie a bibliotecii. 

Statisticile prezentate erau pentru primele 8 luni petrecute în noua clădire şi arătau destul de bine. Dintr-o populaţie de aproape 70 de mii de locuitori biblioteca serveşte zilnic 2200 dintre ei în bibliotecă. În 8 luni au fost peste 10 mii de utitizatori la calculatoarele publice iar după ce s-a întâmplat până acum şi estimările existente se pare că până la sfârşitul anului biblioteca va circula mai mult de 2 milioane de volume.   De cîteva ori până acum toate cele 53 de calculatoare din sala pentru publicul larg au fost toate ocupate şi reţeaua wireless a fost folosită de maxim 60 de utilizaori în acelaşi timp. Au început să fie programare cursuri pentru folosirea calculatorului, a  internetului, a eBay-ului.  

 Interesant este însă că la întrebarea: aveţi lucruri pe care vroiaţi să le fi ştiut înainte de a construi această bibliotecă, pe care să le fi făcut altfel? doamnele bibliotecare au răspuns afirmativ. De la modul în  care este repartizat spaţiul în anumite secţiuni (printre care şi la adolescenţi), la idei legate de modalitatea de întrebuinţare a tehnologiei…da, lucrurile puteau fi făcute mai bine. Au trebuit să renunţe la unele din planuri deoarece lege îi obliga ca la o clădire de capacitatea lor, parcarea să aibă anumite dimensiuni…ceea ce a micşorat din spaţiul bibliotecii. Norocul lor este însă că spaţiul a fost gândit să fie foarte flexibil şi uşor de modificat. Doar un exemplu: toate cablurile electrice dar şi încălzirea sunt trase pe sub podea.  

Ceea ce e uimitor este că deşi folosesc sistemul RFID (cu frecvenţe radio) pentru identificarea cărţilor, sistemul de self-check-out care le economiseşte timpul unor bibliotecari…tot nu au oameni suficienţi. Cu programele pe care le organizează, servicii s.a.m.d. se plâng de lipsa de timp pentru a face tot ceea ce ar vrea să facă.

[Photo credit: http://www.flickr.com/photos/m-e-c/2173508010/]

Un răspuns

  1. Hai ca incepi sa scrii din ce in ce mai bimne😛

Comentariile sunt închise.

%d blogeri au apreciat asta: