Semnalari

Cum sunt in criza reala de timp ma limitez sa semnalez unele fapte bune peste care am dat intamplator:

Biblioteca Centrala Universitarta din Bucuresti publica pe site Bilantul institutiei ceea ce inseamna de fapt o intrare in legalitate deoarece legea accesului la informatiile de interes public obliga mai de multa vreme la asta. Natura documentului e mixta si oarecum curioasa fiind incluse texte care privesc denumirea, regulamentul de ordine interna, codul deontologic, declaratii financiare succesive, etc.
Ar fi de asteptat ca si ceilalti sa urmeze acest exemplu de transparenta.

A doua fapta remarcabila pe care vreau sa o semnalez sunt blogurile create cu ajutorul profesoarei Georgeta Badau din Alba Iulia, bloguri la care am ajuns via blog ABR (careia se insista sa i se spuna ABIR). Unul dintre bloguri se numeste GBCDI si este mai curand un fel de carte online, cu capitole, etc. Asa ceva am mai vazut si pe aici, de exemplu studenti care si-au publicat teza de doctorat in aceasta forma (cum ar fi acesta). Textele Georgetei Badau trateaza probleme de biblioteconomie si, din ce am vazut, merita atentia noastra. Celalalt blog imi da impresia ca este creat cu ocazia Zilei Internationala a Bibliotecilor Scolare, dar pare ca vrea sa se continue cu un blog colaborativ al bibliotecarilor scolari asa dupa cum se poate deduce din invitatiile care se fac. Tot Georgeta Badau mai are si un blog in limba franceza aici. Un lucru care nu este prea raspandit in Romania, de fapt nici macar experimentat, este incercarea aceleiasi Georgeta Badau de a crea un univers informational al CDI-ului pe netvibes. E de urmarit.
Imi confirma o presupozitie ca schimbarea in biblioteconomia romaneasca va veni dinspre periferie si din afara, ca urmare a eforturilor personale, si nu din centrul institutionalizat care este static si necreativ (asta nu inseamna ca si neproductiv).

In fine, prin intermediul blogului Zilei Internationala a Bibliotecilor am ajuns la blogul Bibliotecii Colegiului Tehnic Aiud. Sa fie intr-un ceas bun!

Un răspuns

  1. Dacă e să semnalăm lucruri interesante, atunci aş semnala şi eu lansarea pe 20 noiembrie a site-ului Europeana – am scris o scurtă notă la http://jurnaldeidei.wordpress.com/

Comentariile sunt închise.

