Sofia 2008 -Prima zi

Prima zi a conferinţei  a arătat cam aşa pentru mine:

8:30-11 Am stat la standul  Libraries Unlimited (Greenwood Publisher Group)  unde distribui pliante, cataloage si voi da nişte cărţi gratis în numele editurii;  ca student care ţin locul câteva ore unui reprezentat al editurii mi se plăteşte cazarea la conferinţă – un târg foarte bun aş spune.

11-12:30 La prima sesiunea despre alfabetizate informaţională au fost prezentate  articole din Italia, Portugalia si Bulgaria. Problemele legate de digital divide şi information literacy mă interesează în mod direct aşa ca aceste articole m-au ajutat să îmi dau seama de faptul că în Europa experienţa americană în domeniu este foarte puţin cunoscută (ceea ce e păcat). Nici măcar limbajul pe alocuri nu este acelaşi. Totuşi sunt unele lucruri interesante cum ar fi European Network on Information Literacy (pentru care se caută oameni interesaţi din România – dacă sunteţi interesaţi spuneţi-mi şi vă pun în legătură cu ei) care luptă pentru găsirea unor indici de măsurare care să poată fi introduşi în sistemul educaţional european dar care să ajute şi încurajeze utilizarea tehnologiei în acelaşi timp.

12:30-1 Prânz (de fapt stat la coadă şi făcut coversaţie, plus mâncat pe fugă)

1-2 mers la Biblioteca Naţională a Bulgariei

2-5:30 Am participat la o sesiune mai specială de  postere unde toţi studenţii  le-au prezentat pe scurt (cam 5 minute). Dintre postere 3 erau ale studenţilor bulgari (la doctorat), eu aveam unul iar restul au fost ale studenţilor de la universitatea Emporia (USA), organizatoarea conferinţei. Temele sunt foarte interesante  de la utilizarea Flickr ca să te informezi la LAMP (un pachet de software gratuit şi-sau open source) în biblioteci, de la lupta împotriva Digital Rights Management la proiecte ale bibliotecilor care să pună accentul pe creativitate s.a. Un citat care mi-a rămas în minte a fost: Nu trebuie să reinventezi roata cu pană (spartă) …adică, înainte de a te apuca de un proiect, informează-te, află ce au făcut colegi de-ai tăi în acest sens şi învaţă din experienţele lor.

5:30 -6 Am făcut o scurtă vizită prin bibliotecă. Nu am apucat să văd foarte mult dar la ora aceea sala de lectură era destul de plină…(am să revin)

6 şi ceva Monseniorul Cesare Pasini ne-a prezentat biblioteca Vaticanului – mai mult trecutul dar şi ceva proiecte de digitalizare

Seara am participat la o recepţie şi am vobit cu mulţi oameni. Printre ei doamna Târziman, Kosson şi directorul bibliotecii naţionale cehe Adolf Knoll (care vorbeşte foarte bine româneşte – oare a fost invitat să vorbescă până acum la conferinţe în Romania?

Voi ce mai faceţi?

