BCU in Second Life?

Marin a mai povestit despre Second Life(SL) pe Prolibro. Iată că ieri am aflat că s-a deschis Virtual Bucharest în SL. Nu am timp să mă preumblu şi prin SL însă câteva cuvinte din partea celor care au vizitat deja Bucureştiul virtual m-au făcut să vreau să văd despre ce e vorba.

Apoi ne-am dus la BCU, unde am vazut un trailer la Transporter 3. Gramo

secondlife-bcu4Zis şi făcut. După ce mi-am făcut cont şi am downloadat aplicaţia am intrat în SL, m-am teleportat în Virtual Bucharest (116, 65, 23), în piaţa Revoluţiei şi de acolo ţuşti la BCU . Bucureştiul virtual nu are încă foarte multe locuri de vizitat însă are BCU-ul pe post de centru de informare, loc unde oamenii vin să primească ajutor dar şi obiecte gratis.

Mi-a plăcut mult ideea că ajuns în BCU-ul virtual eşti întrebat dacă ai nevoie de ajutor ca să foloseşti SL şi ţi se prezintă căteva postere cu informaţii în română.

secondlife-bcu1secondlife-bcu2 Eşti învăţat cum se foloseşte interfaţa SL într-un mod foarte simplu şi eficient.

Pe mine m-a cucerit ideea de a folosi spaţiul unei biblioteci româneşti (fie ea şi virtuală) pentru a învăţa ceva despre mediul virtual în care vrem nu vrem toţi suntem elevi. Faptul că cineva care nu are (cred) legătură cu bibliotecile creează şi foloseşte biblioteca BCU în acest fel m-a bucurat enorm.

Acum, spaţiul acesta este unul privat care nu are deocamdată legătură directă cu BCU din viaţa reală. Mie mi se pare că, cu un mic efort, poate fi făcută această legătură în folosul utilizatorilor bibliotecii dar şi a bibliotecii ca instituţie. De exemplu există acolo un ecran pe care acum rulează un trailer a unui film…ce ar fi dacă ar rula acolo filmul despre BCU, măcar din când în când? Ştiu că lucrurile sunt mai complicate decât par însă cred că, cu puţin efort, se poate obţine mult.

Dacă tot e liber zilele astea trageţi o fugă pe la BCU în SL. E deschis (nu există nici uşile acelea masive la intrare) şi cică o să aibă loc şi ceva manifesări legate de 1Decembrie prin Piaţa…Să îmi spuneţi ce aţi mai văzut frumos pe acolo sau măcar pe la biblioteca:)

8 răspunsuri

  1. Multumim pentru aprecieri, ideea apartine unui membru al echipei si ne-a placut din momentul in care a rostit-o. N-am stiut despre filmul despre BCU, daca se potriveste il punem!

  2. Si cum putem sa deschidem un birou de referinte virtuale tinut de membrii blogului ProLibro? Eu ma angajez sa stau acolo o zi pe saptamana o ora, de la 9 la 10 seara sa spunem.

  3. Simplu! Va fac un spatiu dedicat chiar in BCU daca stati acolo macar 1 ora pe saptamana si interactionati cu cei interesati

  4. Inca o idee: In bibliotecile din SL chiar exista carti. Ar putea sa existe si acolo cateva volume cu niste clasici romani in format electronic (din editii care sunt in domeniul public, bineinteles).

  5. teoretic da, practic nu stiu cati ar fi interesati sa citeasca o carte in-world….
    As putea insa sa promovez autori romani cunoscuti si in straintate, ma gandesc si la asta. Poate discutam in-world sa vedem ce idei ne vin

  6. He he, multumim de vizite Aura si Gramo. Deja se intrevad niste idei faine:)

    Biroul de referinte e pentru cei care au intrebari. Pot exista informatii despre SL, Virtual Bucharest dar si despre Bucuresti sau Romania.

    @ Aura
    Daca ar fi sa avem si carti asa cum sugereaza Gramo ele ar putea fi importate acolo si pot fi luate din Google books, de exemplu si vor fi, cel mai probabil, in format pdf. Cu autorii romani mai tineri e un pic mai greu la texte ca nu prea le au in domeniul public dar niste informatii de prin wikipedia tot pot fi prezentate. Pentru ca oamenii sa se opreasca sa le citeasca ar fi fain de amenajat un colt special cu „fotolii”, muzica pe fundal si pdf viewer-e 🙂 care sa arate interesant dar si minisceen-uri unde sa ruleze filmele pe care si le aleg din „biblioteca”.

    Poate ajung prin SL si mai vorbim. In orice caz daca incerci sa dai de noi poti sa ne dai email la grupulprolibro@gmail.com

  7. Am devenit curios 😉 Din descrierea de mai sus, pare ceva foarte interesant. Multumesc pentru informatie.
    Marazan Stefan

  8. Am putea sa organizam o serie de seminarii cum avem chiar in biblioteca o sala de conferinte.
    Ma inscriu eu cu primul: Impactul noilor tehnologii in biblioteci. Problemele create

    Facem un program cu toate temele celor care se anunta, stabilim un calendar si ne intalnim acolo si discutam.

Comentariile sunt închise.

