Advocacy pentru Global Libraries Romania

Ma ingrijoreaza din ce in ce mai tare un lucru: aud, citesc si vad prea putine – mult prea putine! – despre Programul Global Libraries Romania …care ar trebui sa demareze la scara nationala in primavara viitoare. Observ ca nici pe https://prolibro.wordpress.com/, nici pe http://www.biblioteca.ro/forum/ si cu atat mai putin pe http://www.anbpr.org.ro/forum/ bibliotecarii din Romania nu se inghesuie deloc si imi e imposibil sa imi explic de ce.

Oameni buni, Sarbatorile de Iarna bat la usa, vin si trec, 2009 va veni si el cu toate ale unui inceput de an nou (bugete, reorganizari, analize, bilantzuri etc)… nici n-o sa ne dam seama ca se va face primavara si vom da din coltz in coltz, că si GLR ne ia prin surprindere (ca si zapada, ca si aderarea la UE, ca si multe altele, care vin parca „peste noi”).

Propun – cu voia voastra – sa discutam despre asta.
Eu fac (incerc sa fac) tot ce pot la mine in judetz, dar mi-as dori mult o „ofensiva’ pentru constientizarea importantei Programului GL pentru Romania…

Pe langa alte activitati, articole de presa, emisiuni TV de pana acum pe aceasta tema, in urma cu fix o saptamana, am organizat o intrunire profesionala a bibliotecarilor din judetul Valcea, „cuplata” cu o conferinta de presa, in care am vorbit si despre cat de pregatite sunt bibliotecile publice valcene sa aplice pentru Programul GLR. N-ar fi bine sa facem cat mai multi asa ceva – sau, de ce nu? – „si mai mult decat atat”?
In stirile prezentate de televiziunile locale, reporterii mai pun de la ei … acum au „adaugat” ca noi, Biblioteca Judeteana Valcea, am realizat un proiect etc. etc. (vedeti in film despre ce e vorba) …n-am realizat niciun proiect cu titlul „Internet in bibliotecile comunale”, asta nu ne sta in puteri, incercam doar sa determinam bibliotecarii si administratiile publice locale sa fie pregatite pentru GLR…

Valentin Smedescu,
http://bibliotecivalcene.ro/

4 Răspunsuri

  1. Cred ca fiecare dintre noi face tot ce poate.
    Eu de un an , imediat, vorbesc cu bibliotecarii din comunele bihorene despre acest proiect.
    Primele anunturi le-am facut in aprilie 2008 dupa conferinta ANBPR din primavara.Si de atunci inca in 2 intalniri oficiale am discutat cu bibliotecarii.
    Pe noii primari i-am abordat dupa alegerile locale . Eu nu am acces la media locala.
    Pe forumul unei comune din Bihor, http://www.remetea.ro
    am inceput o discutie pe acesta tema.
    Interesul local dupa cum se vede e destul de mic.
    Abordarea oficiala a autoritatilor Oradene, nu a avut reactia pozitiva asteptata.
    Incerc sa caut in continuare solutii , puncte sensibile prin care sa sparg cercul indiferentei deoarece consider proiectul GL foarte important pentru dezvoltarea bibliotecilor comunale.
    Ideea de impartasire a experientei este foarte buna. Voi ceilalti colegi cum va descurcati?

  2. Excelent, Delia …insa una hirundo non facit ver!

  3. Primavara totusi va veni si pentru bibliotecile noastre.
    Speranta nu costa nimic.
    Fiecare judet are propria randunica , pe care o intrebam cum se descurca.
    Nu asta era ideea?

  4. …sau propriul „rândunel”. Imi place optimismul tau! Evident ca „asta era ideea”: sa asteptam, prin urmare, si alte raspunsuri …pozitive.

Comentariile sunt închise.

