Marketing, Biblioteca Naţională şi evantaiele

Am primit astăzi pe Biblos, ca mulţi dintre voi cred, mesajul domnului Lucian Popa de la Biblioteca Naţională. El ne anunţă următorul concert din seria „Estival de chitară. În căutarea frumosului pierdut” care va avea loc joi, 23 iulie 2009, ora 19 la sediul central al Bibliotecii Naţionale a României, Str. Ion Ghica Nr. 4, Sala Rotondă, Et. 3.

Această serie de concerte este foarte binevenită şi încă de la lansare mi-a plăcut că a adus aminte publicului că Biblioteca Naţională poate fi o gazdă pentru evenimente culturale mai altfel. Mi-a plăcut şi că, la acel moment, i-am văzut reclama prin mai multe locuri. (Pentru concertele rămase în această serie nu se poate spune acelaşi lucru. Nu găsesc anunţul pe pagina bibliotecii iar în Cotidianul online cotidianul.ro este afişată o reclamă – în partea stăngă jos – însă este pentru concertul din 18 iunie).

Nu am cum să ajung la aceste concerte însă dacă aş putea merge aş considera comentariul domnului Popa legat de lipsa aerului condiţionat şi necesitatea evantaielor foarte onest şi aş aprecia acest lucru. Cred de asemenea că, pornind de la acest „minus” dat de lipsa unui spaţiu răcoros biblioteca ar putea chiar să facă un pas în plus spre atragerea publicului. Dacă bibliotecarii ştiu că oamenilor care vin la concert le va fi cald pot să ofere programul concertului sub formă de evantai 🙂 sau să aibă pe spatele programului instrucţiuni despre cum trebuie îndoit ca să se obţină un eventai frumos.

Deoarece Biblioteca va avea nevoie de tot sprijinul pe care îl poate obţine pentru a ajunge să se mute în noul sediu cred că ar trebui să îşi informeze permanent publicul despre cum merge lucrul la noua clădire. Promisiunea unui sediu mai bun îi va face pe oameni interesaţi să afle mai mult şi chiar mai dispuşi să ajute. În acest sens cred că mesaje de genul: „Termen de valabilitate: Până la terminarea construcţiei noului sediu [data aproximativă 2012]” pe evantaiele distribuite ar fi o idee bună.

Finisarea designului la programul concertului astfel încât să poată fi transformat în evantai nu cred că ar trebui să ia mai mult de o oră din timpul unui bibliotecar. Printarea fata-verso costă poate un pic mai mult însă nu ar depăşi cu mult costul alocat printării programelor. Evident că există şi opţiunea de a cumpăra evantaie gata făcute şi particularizate cu logoul bibliotecii. (Asta ar fi de fapt un bun obiect de marketing pentru bibliotecă, nu?)

Următoarele evenimente din seria de concerte estivale (cu sau fără evantaie) la Biblioteca Naţională:
30 iulie – Seară de muzică pentru două chitare. Olivia Iancu şi Claudiu Lobonţ.
6 august – Seară de muzică celtică şi irlandeză. Maxim Belciug (chitară), Tudor Anghelescu (chitară), Gabriel Spahiu (lecturi).

Anunțuri

2 răspunsuri

  1. 🙂 Adina multumesc, insa eu vorbeam de un anunt pentru concertele care urmeaza, nu pentru concertul din iunie care sa contina datele urmatoarelor concerte… Daca biblioteca stia ca nu o sa afiseze anunturi separate pentru fiecare concert cred ca at fi fost mai potrivit un afis pe care sa fie postate datele tuturor concertelor. Postari mai recente pe situl bibliotecii nu cred ca ar fi o idee foarte rea 😀

Comentariile sunt închise.

%d blogeri au apreciat asta: