Ghici ghicitoarea mea

Ce e centrul de resurse pluridisciplinare  care  oferă  elevilor,  cadrelor  didactice  şi  comunităţii  locale  un  spaţiu  de formare,  comunicare,  documentare  şi  informare,  îndeplinind  şi  rolul  de  spaţiu  educaţional pentru experimentarea diferitelor metode didactice?

Acest frumos condur de cleştar oare cărei instituţii cheie în procesul educaţional i se potriveşte?

2 Răspunsuri

  1. Pana una-alta sunt Centrele de Documentare si Informare infiintate in scoli. In programul derulat in Romania , se specifica, de la inceput, ma rog, de la intocmirea proiectului, ca trebuie sa aiba deschidere spre comunitate, nu numai pentru elevi si profesori. Cele mai multe au fost infiintate cu bani de la comunitatile locale. Asa ca, mi se pare firesc.
    Eu nu am inteles, insa, de ce IREX nu vrea sa auda de finantarea lor pentru dotari cu calculatoare si tehnologie moderna.

  2. Simplu. Pentru ca la bibliotecile scolare sau centrele de informare nu are acces intreaga comunitate. Chiar daca scolile ar avea portile larg deschise (ceea ce nu se intampla) tot ar fi o parte din populatie care nu le-ar trece pragul ca sa aiba acces la calculatoare (de exemplu cei fara copii, batranii, s.a.) Teoria si practica (in multe parti ale lumii) spun insa ca o mai mare parte a comunitatii intra in bibliotecile publice.

    Diana, poti te rog sa imi spui care e diferenta esentiala dintre o biblioteca scolara si un centru de documentare si informare? De ce era nevoie de crearea acestor centre si nu se putea, de exemplu, lucra la transformarea bibliotecilor scolare?

Comentariile sunt închise.

