Ca de lansare

Până avem imagini de la lansarea de astăzi a primelor servicii de internet gratuit oferite prin programul Biblionet haideţi să urmărim mesajul doamnei Deborah Jacobs, directoare a programului Global Libraries din cadrul Fundaţiei Bill şi Melinda Gates, cu ocazia lansării programului Biblionetului în aprilie 2009.

29 Răspunsuri

  1. Din doua cabluri de date, n-am niciunul acasa, deci nu pot descarca de pe tel ceea ce am filmat si fotografiat la evenimentul de ieri. Voi descarca si voi posta in cursul zilei de azi.
    Se zice ca evenimentul de la Ocnele Mari a fost un succes; cel putin in ziarul la care lucrez part time, eu m-am straduit sa-i dau importanta cuvenita: prima pagina dedicata, doua articole de informare, plus spatiul meu de opinie:

    http://ramnic.ro/img/pdf/2009-11-26.pdf

    http://ramnic.ro/articole/-un-pas-epocal-26415/2009-11-26

    http://ramnic.ro/articole/-biblionet–lumea-in-20-de-biblioteci-valcene-26414/2009-11-26

    http://ramnic.ro/articole/ocnele-mari–capitala-bibliotecilor-din-romania-26425/2009-11-26

  2. Felicitari Valentin atat tie cat si echipei de la Biblioteca Judeteana Valcea! Va admir si va invidiez, sunteti un model pentru toate bibliotecile din tara. Asteptam foto!
    Cand aflam informatii si despre celelate centre din tara incluse in proiect?

    • Bihorul se pregateste si el. Saptamana viitoare avem instalarea echipamentelor in 19 biblioteci.
      Apoi evenimentele de deschidere, poate nu tot atat de grandioase.Le vom ilustra si noi cu imagini .

  3. revin si editez.

  4. Va semnalez o sinteza de televiziune locala, ref la tema acestui topic.

    De asemenea, cu mii de scuze pentru intarziere – promit ca incerc sa nu mai fac! – va anunt ca am postat si eu materialele video de la lansarea primului Biblionet din Ro.
    O sa aveti surprize placute ref la modul cum autoritatile locale valcene ne sustin cauza. Imi pare rau pentru calitatea slaba a filmelor – evenimentul a avut loc in semi-obscuritate, nu si in semi-clandestinitate!:)🙂🙂

  5. Si inca o inaugurare frumoasa de Bibliotet, la Calimanesti, in orasul domniei sale, Mircea cel Batran…

    „>

    Alte informatii video, aici.

  6. 10 decembrie 2009. Inaugurare Biblionet Pietrari-Valcea.
    Doua „Craciunite”, explica asistenţei cum „coabiteaza” cartile cu Internetul:

    http://bibliotecivalcene.ro/evenimente_det.asp?e=263 – Am inaugurat azi un Biblionet de comuna atat de frumos, de zici ca e „de la oras”. E vorba de Pietrari-Valcea.

    Maine inauguram si Biblionetul de la Gradistea.

  7. Am inaugurat si Biblionetul de la Gradistea:

    ="„>

    Alte video – aici.

  8. Sfarsitul lui 2009 a adus in Valcea alte patru inaugurari de Biblionet. N-am putut participa la ele (deh, concediul neefectuat in cursul anului, apoi zilele fara plata cu ne-a miluit Guvernul…), insa colegii bibliotecari din judet au fost draguti si s-au conformat rugamintii mele de a imortaliza evenimentele, sa ramana posteritatii (ca-s cu adevarat de referinta) si sa constituie pilda ca „se poate„…

    Inaugurare Biblionet Scundu (mai multe informatii):

    <>

    Inaugurare Biblionet Horezu (mai multe informatii):

    Inaugurare Biblionet Glavile
    (stirea fara video)

    Inaugurare Biblionet Babeni (mai multe informatii):

  9. Foarte frumos Valention. Succes tuturor!
    Mi se pare interesant ca bibliotecarul din tine, cel putin pe Prolibro, o ia inaintea ziaristului. In loc sa faci articole separate si sa atragi mai multa atentie asupra lansarilor de centre ai preferat sa aduni toate linkurile in acelasi loc. Astfel ele devin accesibile celor care cauta informatii despre program dar parca pierd un pic din vizibilitate.

  10. Pe http://www.bibliotecivalcene.ro fiecare lansare valceana de Biblionet are propriul articol si video cap-coada, insa am preferat ca pe Prolibro sa postez doar cate un video ilustrativ la pachet cu linkul catre stirea intreaga de pe bibliotecivalcene.ro. Am procedat astfel pentru a nu „inunda” Prolibro cu prea multa „Valcea”, adaugand lungi siruri de materiale video (pentru fiecare inaugurare in parte, vreau sa spun). De asemenea, daca in 2 ianuarie postam ultimele trei inaugurari – Babeni, Horezu si Scundu – fie si doar in linkuri separate pe Prolibro, imi aparea semnatura de trei ori consecutiv, ceea nu-mi parea deloc …fair-play, ca doar nu numai eu tre sa scriu despre inagurari de Biblioneturi.

    Sintetic, doar cu linkuri, astea au fost inaugurarile valcene de pana acum, cronologic:

    Ocnele Mari – http://bibliotecivalcene.ro/evenimente_det.asp?e=257

    Calimanesti – http://bibliotecivalcene.ro/evenimente_det.asp?e=258

    Pietrari – http://bibliotecivalcene.ro/evenimente_det.asp?e=263

    Gradistea – http://bibliotecivalcene.ro/evenimente_det.asp?e=264

    Glavile – http://bibliotecivalcene.ro/evenimente_det.asp?e=269

    Horezu – http://bibliotecivalcene.ro/evenimente_det.asp?e=267

    Babeni – http://bibliotecivalcene.ro/evenimente_det.asp?e=268

    Scundu – http://bibliotecivalcene.ro/evenimente_det.asp?e=274

    PS: Claudia, poate bibliotecarul din mine se manifesta mai …”bibliotecareste” pe Prolibro si pentru ca e satul de mizeriile despre care scrie ziaristul din mine in presa cotidiana… De pilda, astazi am scris despre „A nu stiu cata rusine a lumii” (mii de scuze pt link off topic)

  11. Cu mare intarziere, e drept, dar mai bine mai tarziu decat deloc (glumesc, au fost cauze obiective, pe care nu le pot face publice) a fost inaugurat si Biblionetul Sirineasa-Valcea:

    Biblioteca Sirineasa a figurat pe ultima pozitie eligibila (a 20-a) in prima runda a Programului Biblionet, insa a fost totusi pe aceasta lista intrucat si bibliotecara si administratia locala si-au dorit mult sa acceada in Program. Sediul bibliotecii urma sa fie complet renovat, insa acest lucru nu s-a mai intimplat, din motive de nefinantare a lucrarilor la Caminul cultural. Pentru a se tine intrucatva de „promisiune”, bibliotecara a mers pina intr-acolo incat a incercat de una singura igienizarea bibliotecii si tot de una singura si-a „zugravit” peretii interiori si tavanul, cum s-a priceput.

    La Şirineasa, cele patru calculatoare venite prin programul Biblionet au fost îngrămădite într-o încăpere cenuşie, printre bucăţi de oglindă spartă şi lemne de foc pentru soba care încălzeşte camera” zice reportajul din Adevarul.
    Biblioteca arata cum se vede in imagini, iar povestea „bucatilor de oglinda sparta” e si ea amuzanta: cand reporterul si fotograful de la Adevarul au ajuns la Sirineasa (o zi de vineri, dupa-amiaza), bibliotecara – ajutata de soț – tocmai isi inlocuise cateva geamuri crapate cu geam reflexiv, iar o bucata de astfel de geam, ramasa langa un zid, cica a fost „oglinda sparta”…

    PS: asta mi-a fost invatare de minte: pentru etapa a II-a a Biblionet, ale carei aplicatii (in cazul meu) au termen-limita data de 5 februrarie, nu voi propune decat bibliotecile care intrunesc cumulativ conditiile de accedere in Program la data depunerii aplicatiei, nu „le vor intruni pana la data primirii echipamentelor„.

  12. Ce tare!
    As vrea sa vorbesc si eu cu doamna bibliotecara. Ai datele ei de messenger sau skype?

    • Domnule Pruteanu Marin, nu este nevoie sa luati datele de contact de la domnul Smedescu, vi le dau cu cea mai mare placere chiar si mail-ul personal ileanapuscasu@yahoo.com. Imi face placere sa comunic cu oameni deosebiti care inteleg ca schimbarea in bine e aproape, insa unii dintre noi am devenit monotoni invatati cu acelasi mod de viata si suntem sceptici la nou. Locuiesc in Ramnicu Valcea si nu vreau sa mai duc informatia necesara utilizatorior mei pe stik CD discheta uneori chiar pe hartie asa cum am facut pana acum, azi au posibilitatea sa si-o gaseasca singuri daca sunt lasati.

  13. Sigur, Marin. Trimite-mi un mail la contact@bibliotecivalcene.ro sa-ti vad adresa si iti trimit ID-urile de mess si skype…

  14. Dreptul la replica.
    Dragi colegi bibliotecari, nu credeti ca ar trebui sa ne aparam meseria, dar mai ales sa spunem adevarul nu aceste minciuni sfruntate din ziarul „Adevarul” care numai adevar nu graieste. In ceea ce priveste doama Director Constantinescu da apa la moara asazisilor paparazzi care ne vaneaza si ne barfesc pe la colturi, atunci cand treaba incepe sa mearga si in mediul rural. Adica de ce sa nu moara si capra vecinului, asta a fost principiul tinerilor ziaristi care ne-au denigrat si care nu se stie prin ce baruri au luat interviuri. Cred si sunt in asentimentul colegilor ca noi am informat populatia localitatii despre programul Biblionet prin afise,invitatii, fluturasi etc. Ca nu toata lumea este interesata de afise asta-i cu totul altceva. Am facut deschiderea oficiala si dupa cum s-a vazut am avut ca invitati oameni din toate categoriile sociale ( casnici, someri, cadre didactice, ingineri, functionari elevi etc.)
    Dar totusi daca nu avem voie sa folosim messengerul, yahoo, gmail, de ce ni s-a predat ca suport de curs de catre formatorii Biblionet? De ce acum un an, am fost pusi sa cunoastem copii care au parinti plecati la munca in strainatate si invers? Oare pentru a-i ajuta sa comunice cu ei? Daca nu au voie sa ia dupa internet referate, bibliografii, locuri de munca, sa comunice, sa dea comenzi de produse, de ce sa mai avem internet?( Va pot spune ca astea sunt cerintele utilizatorilor bibliotecii publice Sirineasa). Isi mai au atunci rostul aceste calculatoare care fac trecerea de la biblioteca traditionala la o biblioteca a viitorului cu acces la informatie?

    • Ii aduc aminte doamnei Director Augustina Sanda Constantinescu ca prima si ultima vizita care a facut-o la Biblioteca Sirineasa a fost in primavara anului 2007, cand nu era implementat acest proiect, deci nu avea cum sa existe calculatoare asa cum spune in presa. Pe de alta parte nu eram intr-o camaruta ci in sala de lectura care are circa 14m² cu doua colege, nu prietene si nu eram la taclale aveam si un utilizator care a plecat cand doamna a inceput critica. Dar pe dansa nu o intereaseaza munca depusa de bibliotecar ci doar aspectul acestuia si cu ce face naveta. Nu pot sa spun decat ca de cand am primit aceste calculatoare a crescut nu numai numarul de actiuni culturale ci si numarul de utilizatori ( cititori). Doamna draga, ne-ati tarat in noroi dumnaevoastra si presa dar mai ales v-ati batut joc de omul care a depus o munca titanica in cadrul Bibliotecii Judetene – Domnul Valentin Smedescu cel care a fost sufletul acestui proiect incercati din rasputeri sa-i naruiti munca de 2 ani si mai bine. Unde este mentorul nostru, cel care ne-a format si ne-a facut sa punem suflet in meseria de bibliotecar – REGRETATUL MARIAN CREANGA – se intoarce in mormant de asa bataie de joc?

  15. Cred ca și locuitorii din Sirineasa au dreptul de a accede la informație și de a beneficia de multitudinea de facilități pe care a adus-o acest proiect, iar unii ziariști, din dorința de senzațional, editează articole uneori exagerând sau chiar dezinformând cititorii publicațiilor lor.
    Felicitări d-na bibliotecara.

  16. Sunt un utilizator al Bibliotecii comunei Sirineasa care din punctul meu de vedere biblioteca este necesara pentru locuitorii din comuna Sirineasa.Programul Biblionet a venit ca o raza de speranta in lumea satului acolo unde nu exista internet pentru „taranii defavorizati„. In cadrul bibliotecii am partiicipat la minisesiuini de calculator care m-au invatat sa descopar lucruri frumoase si utile in ceea ce priveste utilizarea calculatorului si internetul atat de necesar si in mediul rural.

  17. Sun bibliotecara in judetul Valcea, localitatea Popesti si desi am varsta aproape de pensionare am fost selectionata in programul Biblionet. Nu pot sa spun ca m-am adaptat la fel de repede ca si colegii mei mai tineri dar incet incet am invatat sa pot sa ajut si utilizatorii bibliotecii. In ceea ce priveste colega mea mai tanara de la localitatea vecina Sirineasa, nu stiu de ce se scrie in presa atat de urat, deoarece eu am fost de mai multe ori in vizita si chiar i-am cerut ajutorul in ceea ce priveste transmiterea datelor statistice prin intermediul internetului, pentru ca trebuie sa recunosc la varsta mea mi-a trebuit oarece timp sa ma acomodez cu internetul in ceea ce priveste comunicare. Am fost invitata si la deschiderea oficiala a Biblionet si chiar mi-a placut. Nu cred ca presa a vrut sa scoata in evidenta serviciile si calitatile doamnei bibliotecare, dar mai ales nu ne asteptam ca doamna Director sa aiba o asemenea atitudine fata de proiect. Ce sa mai zic eu la 52 de ani ai mei?

  18. Dragi bibliotecari si utilizatori, e drept ca e nevoie de un drept la replica. Faptul ca v-ati exprimat parerile aici este foarte bine. E nevoie insa ca aceste pareri sa fie trimise si pe cai „oficiale”. Articolul din ziarul de valcea este scris foarte prost si se vede lipsa de profesionalism. Ati cerut ziarului un drept la replica?

    Comentariile doamnei director, daca sunt cele publicate de ziar, sunt nefericite. Doamna director cred ca va poate da mai multre detalii legate de atitudinea ei. Numai ca trebuie sa o contactati personal. Stiindu-l pe Valentin probabil ca ceva discutii au fost initiate deja, insa vroiam sa stiti ca e nevoie ca astfel de discutii sa aiba loc si fata in fata.

    Felicitari pentru eforturile pe care le faceti si mult succes pe viitor. Nu uitati ca noi suntem aici sa va sustinem.

  19. Miercuri 10.02.2010 toti bibliotecarii din judetul Valcea au fost chemati la consfatuire, insa nu au fost lasati sa ia cuvantul si sa-si spuna punctul de vedere chiar de doamna directoere. S-au ridicat doi colegi si au fost supusi la tacere, deci suntem cantitate neglijabila. La consfatuire vorbeste unul si ceilalti tac.

  20. Imi pare rau ca nu am mai avut timp sa particip la discutiile de pe prolibro, am fost ceva timp ocupat cu un proiect mai „maricel” de digitizare. Mi-am facut totusi putin timp si m-am uitat peste ce s-a mai realizat prin programul Biblionet si as vrea sa felicit pe toti bibliotecarii care au ajutat si ajuta in continuare la desfasurarea acestui program. Mult succes in tot ceea ce faceti !!!

  21. Domnule Esanu, v-am dus dorul. Si ce digitizati? Vreo biblioteca?

Comentariile sunt închise.

