Întâmplări cu biblioteci

Înainte să plecam în Romania în vacanță (cateva poze aici) am uitat să restitui cartile la Biblioteca Publica din Valencia. Cum facusem deja o prelungire a termenului pe Internet si nu mai aveam dreptul la o alta, am scris un e-mail la biblioteca spunand ca nu sunt în țară și că mă întorc abia pe 15 decembrie.  Nu am primit niciun răspuns (îngrijorător, nu?). Când ne-am întors în Valencia am dus cărțile la biblioteca și am aflat că sunt penalizat cu suspendarea dreptului de împrumut până pe 16 ianuarie 2010. Nu mică mi-a fost mirarea astăzi când m-au sunat pe telefon să-mi spuna că își cer scuze că nu au citit până acum e-mail-ul și ca mi-a fost anulată penalizarea. Deci pot să împrumut chiar de acum.

Înainte de asta, cerusem să împrumut cărți despre neonazismul spaniol la biblioteca de aici din cartier pentru un articol care urmează să se publice în ziarul Românul. Și spun ei ca nu prea au cărți pe această temă. Păi de ce, întreb? Nu se citesc? Fiindcă de publicat apar o mulțime de titluri în fiecare an. Noi achiziționam, mi-a răspuns, dar se fură. Bănuiala mea este că le fură cei de extrema dreaptă fiindcă sunt cărți care îi acuză și astfel fac o cenzură cetățenească  „retrăgând” cărțile din bibliotecă.

