Prolibristi, sustinem Iasul?

Dragi colaboratori,

cred ca a venit momentul ca si Prolibro sa incerce sa ii sustina pe cei de la Iasi, sa spunem si noi: Biblioteca de la Iasi merita un sediu! In acest sens planuiesc sa fac un film cu imaginile noastre (de la Despre noi) si mesajul de sustinere al bibliotecii. In caz ca nu doriti ca imaginea voastra sa apara in film astept un comentariu aici sau un mesaj pe adresa grupului pana joi seara. Daca nu sunteti inca un colaborator al grupului dar doriti sa apareti in filmul nostru puteti sa ne trimiteti o imagine si sa ne spuneti de la ce biblioteca sunteti.  Pentru cei care doriti sa faceti separat un film de sustinere, va rog sa il faceti dar asta nu inseamna ca, in acelasi timp,  nu puteti sa apareti si in filmul nostru🙂.

20 Răspunsuri

  1. Evident ca sustinem!
    Si e excelenta ideea sa fie facut un filmulet colectiv!
    Eu, unul, pur si simplu n-am avut vreme sa realizez si sa transmit singur un material audio-video de sustinere a initiativei lui Bogdan Ghiurco.
    Si pe mine m-a surprins putin ca Bogdan a lansat singur mesajul, de parca dansul s-ar afla singur pe-acolo, prin “dulşele târg al Ieşilor” …insa i-am dat credit pentru ca si eu, la un moment dat, m-am pomenit la fel de singur intr-o mare lupta in interesul Bibliotecii mele si, evident, pentru principiile in care cred.

  2. Super-idee! Si multumesc – chiar eram trista ca n-am putut sa fiu in filmul Biblionet. Macar in filmul ProLibro sa fiu🙂

    PS: o poza cu „pancarta” e mai buna decat una fara? ca daca raspunsul e „Da!” atunci maine produc una de toata frumusetea🙂

  3. In mare, planuiam sa folosesc imaginile pe care le avem deja dar daca lumea vrea sa trimita si alte imagini, am sa incerc sa le integrez pe toate. Anca, daca ai in minte o imagine pe care vrei sa o faci „cu pancarta” poti sa o faci ca precis reusim sa o folosim.

  4. Si echipa bibliotecilorbihorene sustine Iasul. Imagini speciale nu avem , doar ce gasiti pe blogul nostru si gandurile bune.

  5. Claudia, Valentin, Delia și, încă o dată, Anca, mulțumim de susținere.
    Campania „mea”, așa cum văd că se spune, a fost, atunci când a fost inițiată, una preventivă, de preîntâmpinare a problemei (care încă nu primise o formulare oficială din partea CJ). Nu a fost făcută în numele tuturor nu pentru că doar pe mine m-ar fi durut de soarta Bibliotecii, ci fiindcă, acolo unde am demarat-o (pe Facebook) nu putea fi formulată decât în nume propriu. Era un mesaj personal, de la om la om.
    Între timp, așa cum ați putut citi în Adevărul, CJ-ul a refuzat în continuare să ne acorde un sediu. Și atunci, campania a fost declanșată în mod public de către toți colegii.
    Cât despre filmulețul Prolibro, am o întrebare: vreți să ne trimiteți un montaj cu fotografiile de pe blog (de pe bloguri, fiindcă și Delia a spus că ne susține)? Dacă e așa (sper să nu greșesc), mi-ar sluji mai mult să-mi oferiți doar acordul de a folosi aceste fotografii, fiindcă ele vor face parte din montajul nostru (cu celelalte imagini din țară, lume).
    Mulțumesc.

    • Bogdan, poti sa iei imaginile cu noi de pe blog, te anunt daca/cine mai vrea sau nu vrea sa apara in film. Anca incearca si ea sa faca filmeze ceva din partea grupului.

      Vom reveni.

  6. Am ezitat – si nici acum nu sunt convins ca, una peste alta, merita – daca sa fac si eu cateva comentarii la reactiile colegilor de la IREX pe care le-am vazut fie pe discutia purtata in grup, pe Skype, fie aici, pe ProLibro; inclusiv la raspunsul lui Bogdan.
    Ideea filmului – extraordinara – este a lui Bogdan. Ne-a impartasit-o noua, colegilor de birou; am fost entuziasmati, l-am laudat si l-am incurajat sa faca filmuletul, urmand ca, atunci cand va fi gata, sa vedem cum il vom folosi. Pentru ca ne-am gandit ca impactul va fi mai puternic daca era o surpriza si pentru ca nu doream nici sa primim ”sfaturi” neoficiale sa renuntam la acest instrument – filmuletul, am considerat ca era mai bine ca Bogdan sa nu puna indemnul pe canale ”oficiale” ci, sa trimitem fiecare mesajul la contactele personale din strainatate. Ceea ce s-a si intamplat. Daca am fi adus la cunostinta tuturor colegilor despre aceasta, toti ar fi trimis mesajul catre contactele lor. Mesajul conceput de Bogdan, desigur, cu datele lui de contact, pentru ca el urma sa faca filmul. Si, pentru ca era ideea lui. El era, pe drept cuvant, ”vedeta”.
    Contactele lui Bogdan de pe Facebook care lucreaza la IREX au aflat despre mesaj si au fost intrigati ca Bogdan este singur si ca, un filmulet este mult prea putin; ca si cum, nu exista un ”noi”, iar mai apoi, cand au aflat ca exista, ca si cum, ”noi” eram hotarati sa ne limitam la atat! La filmulet!
    Ar fi tragicomic sa nu primim suficiente secvente de impact, pentru a realiza un filmulet de impact! Si sa comentam cum am fi putut sa facem si sa dregem, cu sfaturi foarte bune din toate partile! Ca, l-a dat sfaturi… Impactul filmuletului era in momentul cand aparea pe Youtube si pe televiziuni iar, pentru asta, era necesara asemenarea cu filmul lui Mat Harding. Televiziunile nu l-ar fi preluat – aproape sigur – altfel. Si aici, multumesc si eu celor foarte ocupati, singuri sau nu, care nu se pot filma cateva secunde cu telefonul, dar, daca vine altul sa ii filmeze sau sa le ia pozele de pe bloguri, cu mare placere sar in ajutor! Pentru ca sunt solidari, militanti ai cauzei, nu-i asa?
    La Iasi, problema sediului bibliotecii judetene este cunoscuta in randul ziarelor si televiziunilor locale, ca si in randul elitei culturale. Din pacate, presa – scrisa sau vorbita – nu este interesata sa dezbata acest subiect in mod teoretic; de ce nu trebuie inchisa o biblioteca, cui foloseste ea, pe termen scurt, mediu sau lung. Presa doreste audienta, care este data de spectacol: cand Ionel, in fundul gol, ameninta sa sara de pe un panou de afisaj pentru ca nu il mai iubeste prietena, evenimentul apare pe toate posturile nationale. Elita culturala, ar putea si ea sa descida subiectul in emisiunile in care apare, dar, fiind elita, relationeaza cat poate, la nivelul fiecarui individ, cu presedintele CJ Iasi, C-tin Simirad. Si au nevoi personale mari, pentru ca sunt in elita, nu? Cum sa strice relatia cu cel care le poate rezolva nevoile? Pentru ce sa o faca?
    Asadar, pe cei din consiliul judetean nu ii intereseaza problema oamenilor din Iasi si judet, dar vor sa evite o eventuala imagine defavorabila in presa. Presa, nu este nici ea interesata de nevoile comunitatii, decat daca subiectul este de impact. Si atunci, ne-am hotarat sa facem show, ca sa fie interesata presa si sa apara o presiune pe consiliu.
    Am luat legatura cu voluntari care, in calitate de utilizatori ai bibliotecii, vor merge prin oras ca oameni-sandwich, purtand mesaje catre CJ referitoare la sediul bibliotecii. Presa va fi anuntata si de noi despre actiune, va filma si va lua interviuri. Vom completa 1000 de mesaje, in 1000 de plicuri, cu un text gen ”Popescu Ion, cu CI seria .. nr. ………, este utilizatorul Bibliotecii judetene si are nevoie in continuare sa foloseasca biblioteca.” Datele vor fi reale, din baza noastra de date. Cele 1000 de plicuri le vom duce in dimineata zilei de sedinta a CJ, cand este adunata acolo toata presa si le vom ”scapa” in mijlocul holului, pentru a fi filmata scena; vom citi cateva si vom solicita sa fie inregistrate toate. In acelasi timp, utilizatori ai nostri, (10 – 12) cu afise pe care este poza lor si un text imperativ vor aparea si ei, cu ”diverse treburi”, pentru a da interviuri; vor avea povesti de succes, bine inteles. Un numar cat mai mare de colegi, cu alte afise, se vor plimba dintr-o parte in alta prin fata sediului CJ. Pana atunci, vom cauta sa avem interventii cat mai comice si mai scandaloase in interviuri la diverse gazete, chiar de scandal.
    Sunteti multumiti de modul in care avem de gand sa actionam? Ne facem datoria?
    Cu siguranta, aceste actiuni, odata scrise, vor fi aflate de ”toate partile” implicate. Nu vor mai fi o surpriza. Poate chiar vor fi contracarate, in vreun fel. Dar, ce conteaza? Bibliotecarii si comentatorii de pe forumuri sa fie multumiti!

    • Stai linistit! Nu ajung ei pana acolo sa citeasca bloguri de biblioteconomie. Daca ar fi fost atat de constiinciosi poate nu ati mai avea probleme cu sediul. Oricum, e un scenariu superelaborat.

    • Domule Grinea si daca credeti ca se va afla de ce ati mai postat aici? Chiar asa de puternica sa fie presiunea pe care am pus-o pe dvs si dvs. asa de usor influentabil? Imi vine greu sa cred… Ceea ce vroiam noi sa intelegem este de ce s-a ales initial acea cale de protest iar eu una, am reusit sa inteleg asta din actiunile din ultimele zile.

      Ceea ce ma surprinde este senzatia pe care o am ca dvs. credeti ca biblioteca Iasi este un caz unicat sau mai urgent decat altele. Oare chiar asa sa fie? Toate consiliile locale vad bibliotecile ca institutii de baza in educatie numai la Iasi nu e asa?
      De asemenea, am vazut in mesajul lui Bogdan si acum si in al dvs. impresia ca ceilalti bibliotecari au timp berechet si ca aleg sa nu se implice din lene sau indiferenta… Repet, oare chiar asa sa fie?

      Planul prezentat este gandit bine (desi un pic cam teatral pentru gustul meu) si sper sa nu fiti impiedicati in ceea ce vreti sa faceti. As mai avea o sugestie, daca vreti vizibilitate, puteti apela la cei care organizeaza Lecturi Urbane si sa ii rugari sa se intalneasca la intrarea in biblioteca. Presa a acordat destul spatiu actiunilor lor (si nu in sectia de scandal) iar in plus totul este apoi documentat online.

      Domnule Grinea, nu sunteti singuri si nu cred ca trebuie sa le faceti pe toate singuri. Cu cat bibliotecarii invata sa comunice mai bine, mai sincer si eficient, sa invete din experientele celorlalti colegi, cu atat o sa avem mai multe sanse sa convingem la nivel local.

  7. Stiam eu ca nu trebuia sa incep dialogul asta!
    Pai, doamna Claudia S, daca ati inteles, la ce v-a folosit? Pentru ca noua, nu ne-a folosit!

  8. Domnule Grinea, refuz sa raspund unui bibliotecar daca intreaba: la ce folos sa intelegi mai bine, sa cunosti mai mult.

    La Iasi e inca prea devreme sa spuneti ca ceea ce ati facut pana acum nu v-a folosit dpdv al asigurarii spatiului bibliotecii dar sunt sigura ca la nivel uman si profesional ati mai invatat deja cate ceva. Uitati-va numai la cate semnaturi are petitia de sustinere a bibliotecii si ce mesaje lasa acolo utilizatorii.

    • Doamna Claudia S, eu chiar refuz sa va mai raspund!

      • Imi este clar ca, de fapt, nu ati inteles nimic.
        Vargas Llosa spune: Mai bine singur, decat prost insotit!

  9. Eu sunt total dezorientat cu Mihail Grinea. Nici nu pare sa asculte si nici nu pare sa inteleaga contextul in care se vorbeste. El traieste in lumea lui defazata si fanfaroana in care lupta pentru mai bine. De multe ori mi s-a parut ca in Romania cei care vor binele (adesea accidental) si cei care fac raul (adesea din lipsa de discernamant) sunt similari si interschimbabili.

    Más vale solo que mal acompañado este de fapt un proverb. Ca sa va dati seama de ridicol este ca si cum s-ar afirma „cum spune Eminescu: cine se scoala de dimineata departe ajunge”

  10. Am citit asta! Asa o fi…

    • Pai asa este. Oricum, scuze pentru comentariul cam dur, dar nu te inteleg. Daca ii puneti impotriva voastra si pe cei care vor sa va ajute nu inteleg ce strategie este asta pentru a castiga ceva. Aici nu e nici unul ghicitor ca sa inteleaga planurile ascunse si poate eficiente pe care le aveti.

  11. Nici nu se pune problema să nu susţinem
    Iaşul !
    Au dreptate 100% şi nu e cazul să facem istorie şi discuţii inutile.
    E clar ! Lucrurile au ajuns într-o fază critică, din cauza iresponsabilităţii factorului decizional judeţean.
    Consiliul Judeţean Iaşi are responsabilitatea asigurării spaţiului optim pentru derularea activităţii Bibliotecii Judeţene – Gh. ASACHI – Iaşi.
    Abia, după aceea colectivul bibliotecii este responsabil de modul de organizare a serviciilor de bibliotecă pentru membrii comunităţii.
    E foarte greu, dar demersurile trebuie continuate.
    Vă înţelegem şi de aceea, vă susţinem !

    Sergiu Găbureac
    BIBLIOTECA METROPOLITANĂ BUCUREŞTI

Comentariile sunt închise.

