• Ne-am mutat!

    Acest blog s-a mutat la www.prolibro.eu
  • Subscriem la:

  • Și eu sunt bibliotecar(ă)!
  • Ziua Eliberării Documentelor
  • Ne găsiți și pe:

  • RSS Calendar

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.
  • RSS biblio_ro_feeds

  • RSS Presa despre biblioteci

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.
  • Selectie de linkuri

  • Foto ProLibro

  • Statistica blog

    • 608.498 accesari

Biblioteca publică din Frankfurt (II)

Partea I

porto-162
porto-163Subsolul bibliotecii era dedicat muzicii: partituri, CD-uri, DVD-uri, cărți,  dar și calculatoare, un pian la care puteai „încerca” partiturile fără a îi deranja pe ceilalți folosind niște căști 🙂  În seiful fostei bănci exită acum laboratoare cu calculatoare: unul pentru bibliotecari și unul pentru utilizatori. Folosind calculatoarele cu internet am fost un pic dezamăgită de simplitatea browserului: era o întreagă aventură să vizualizezi două pagini în același timp. La calculatoarele publice din seif însă…poți să scanezi, să editezi texte și grafice dar ai și acces la căști…evident daca ai permis la bibliotecă.

În întreaga mea preumblare de câteva ore prin bibliotecă nu am fost întrebată de nimeni nimic. Toți bibliotecarii pe care i-am întâlnit erau la birourile lor, își făceau treaba. Nimeni nu se uite urât la mine că am intrat cu geaca și geanta la mine, că fac poze, că pun întrebări…Fiecare își porto-166vedea de treaba lui. Iar treaba unui bibliotecar nu e să stea să păzească cărțile sau calculatoarele…ci să ajute la circularea/folosirea lor. Nu e sa te întrebe  ce îți  trebuie si pentru ce ci să fie disponibil să te ajute dacă ai întrebări și nelămuriri. Sâmbătă în bibliotecă sunt în jur de 12 bibliotecari (nu neaparat toți cu școli înalte) însă treaba mergea de la sine. Interesant e că biblioteca oferă o data pe luna o mica demonstrație despre cum se folosește OPAC-ul și în fiecare sâmbătă, un tur al bibliotecii. Sâmbăta aceasta am trecut pe lângă acest grup format din 8 oameni și o bibliotecara. Vizitatorii, majoritatea de vârsta a treia întrebau curioși ce știu face calculatoarele astea…porto-168

Chiar lângă biblioteca este o cafetarie/cofetarie la care vizitatorii bibliotecii au acces printr-o…fereastra și pot savura bunătățile citind revista preferată luată din biblioteca…În timp ce scriam acest text la cafetaria din bibliotecă am văzut aici o familie cu doi copii, mai multe cupluri de prieteni care stăteau și discutau dar și doamne care iși savurau cafeaua citind romane și cupluri de peste 60 care citeau, discutau și mâncau o prăjitură. Frumos mod de a petrece o sâmbătă friguroasă…

Cred că merită să incercăm să oferim și utilizatorilor noștri măcar parte din ceea ce au cei din alte zone ale Europei!

Câteva date generale dacă vă interesează: Stadtbucherei Frankfurt am Main biblioteca centrală pentru adulți și cea de muzica poate împrumuta maximum 30 de titluri unei persoane. Dintre acesteapot f maximum 7 fi DVD-uri. În funcție de ceea ce iei poți să păstrezi documentele pentru 4 sau 2 săptămâni și poți să le reînoiești sau nu. Taxele pentru depașirea termenului de returnare sunt: 2,5 Euro pentru prima săptămână, 5 pentru cea de-a doua, 7,5 pentru a treia. Mai departe nu zice în program cât e 🙂  Orarul bibliotecii: de luni până vineri de la 11 la 19 și sâmbătă de la 11 la 16. Nu pot să asemăn ce am văzut aici cu ce e în țară însă pot să spun sigur ca indiferent care ar fi motivele, ideea de a avea bibliotecile închise sâmbăta este foarte, foarte neinspirata. Aviz amatorilor.