• Ne-am mutat!

    Acest blog s-a mutat la www.prolibro.eu
  • Subscriem la:

  • Și eu sunt bibliotecar(ă)!
  • Ziua Eliberării Documentelor
  • Ne găsiți și pe:

  • RSS Calendar

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.
  • RSS biblio_ro_feeds

  • RSS Presa despre biblioteci

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.
  • Selectie de linkuri

  • Foto ProLibro

  • Statistica blog

    • 608.504 accesari

Biblioteca publică din Frankfurt (I)

Având un sediu în zona cea mai circulată a orașului biblioteca publică funcționează acum în clădirea unei foste bănci dar este la fel de elegantă ca și celelalte clădiri din centrul Frankfurtului. De la intrare nu se poate să nu te incânte forfota continuă: e sâmbătă după-amiază și oamenii au ieșit din casele lor și vizitează biblioteca.
Ce pot face oamenii sâmbătă în bibliotecă?
porto-156
porto-1691Dupa ce își lasă animalele de companie la ușa de intrare, hainele și bagajele care îi incomodează în dulapuri, încep să caute cărțile pe care le doreau, muzica sau filmele căutate. Sau, caută un calculator liber. Dacă documentele sunt ușor de găsit deoarece există descrieri clare despre unde se găsește un anumit subiect, cu calculatoarele e mai greu….mai ales sâmbăta. Așezate de jur împrejurul clădirii, pe pervazut ferestrelor, la câțiva metrii unele de altele, calculatoarele cu acces gratuit la internet sunt ocupate. Eu m-am învârtit jumătate de oră până să găsesc unul liber. porto-167 Prize pentru laptopuri există peste tot în bibliotecă însă wirelessul se accesează cu contul de utilizator. Calculatoarele cu OPAC-ul și cu colecgiile digitale nu au așa de mare căutare…cu excepția celor de la intrare la care se opresc până și adolescenții ca să vadă unde trebuie să meargă să își ia cartea dorită.
porto-159porto-160
Făcând turul bibliotecii am mai găsit o zonă cu periodice foarte diferită și foarte frumos aranjată unde locurile disponibile erau ocupate, spre surprinderea mea, nu doar de cei de varsta a treia, cum e cazul la noi ci și de tineri. Tot tinerii erau majoritari în zona de studiu.